LCS Kutno będzie nadzorował blisko 60 km linii kolejowej E20

LCS Kutno będzie nadzorował blisko 60 km linii kolejowej E20

W nowym LCS w Kutnie dyżurni ruchu będą śledzić na monitorach pociągi na ok. 60 kilometrowym odcinku Żychlin – Kutno – Barłogi (na trasie Warszawa – Poznań). Nowy obiekt zastąpi pięć starych nastawni w rejonie Kutna.

Obecnie w nowym budynku lokalnego centrum sterowania (LCS) montowane są nowoczesne urządzenia komputerowe, które zastąpią stare układy mechaniczne.  Dyżurni będą mieli stały podgląd na 29 przejazdów kolejowo-drogowych, dzięki zamontowanym kamerom, które sygnał przekazywały będą do lokalnego centrum sterowania.

Uruchomienie wszystkich urządzeń systemu sterowania w LCS w Kutnie nastąpi w drugiej połowie 2023 roku. Modernizacja trasy Poznań – Warszawa objęła również budowę centrów sterowania w Łowiczu i Koninie.

Modernizacja stacji Kutno

Równocześnie na stacji Kutno kończy się przebudowa układu torów w części zachodniej. Wymieniane są 3 rozjazdy. Na początek roku zaplanowano przebudowę kolejnych 3 rozjazdów i ostatnich 3 torów stacyjnych. Po zakończeniu tych robót w czerwcu podróżni będą mogli korzystać ze wszystkich czterech peronów. Wszystkie prace potrwają do końca 2023 r.

Na stacji Kutno podróżni korzystają obecnie z dwóch nowych, wyższych peronów, które zapewniają oczekiwany standard podróży. Wyższe platformy ułatwiają korzystanie z pociągów. Dla podróżnych są m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnia czytelne oznakowanie, nowe nagłośnienie oraz elektroniczne wyświetlacze, informujące o przyjazdach i odjazdach.

Dogodną komunikację na stacji umożliwia przebudowane przejście podziemne. Obiekt z jasnym oświetleniem i informacjami w alfabecie Braille’a dzięki odpowiednio wyprofilowanym pochylniom służy wszystkim mieszkańcom miasta. Osoby mające trudności z poruszaniem się zyskały windy.