Koleje Mazowieckie chcą przywrócić historyczną malaturę EN57-038

Koleje Mazowieckie chcą przywrócić historyczną malaturę EN57-038

Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na wykonanie malatury elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN57-038 w pierwotnych żółto-granatowych barwach.

Jak poinformowała „Kolejowy Portal” Donata Nowakowska rzecznik Kolei Mazowieckich, celem zmiany malatury na oryginalne barwy produkcyjne jest podkreślenie faktu, że jest to jednostka wyjątkowa – jedyna czynna obecnie jednostka najdłużej produkowanej serii pojazdów w Polce.

– Pojazd po zmianie malatury nadal będzie jeździł z pasażerami – dodała Nowakowska

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie i przedstawienie do akceptacji dokumentacji dotyczącej malatury wraz z wizualizacją ezt w pierwotnych barwach Pafawag Wrocław z uwzględnieniem przepisów dotyczących oznakowania pojazdu kolejowego oraz logo przewoźnika i Samorządu Województwa Mazowieckiego.

Zakres usługi malowania obejmuje wykonanie malatury ścian zewnętrznych, w tym drzwi bocznych i międzywagonowych (obustronnie), kieszeni drzwiowych, ram okiennych, poręczy, dachu, podwozia wraz z urządzeniami i instalacjami zamontowanymi pod pojazdem, schodków wejściowych.

Ponadto w zakres usługi malowania składu wchodzi wykonanie powłoki lakierniczej „antygraffiti” na ścianach zewnętrznych pudła pojazdu.

Koleje Mazowieckie chcą aby wykonanie malatury elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN57-038 w pierwotnych barwach Pafawag Wrocław zostało zrealizowane w terminie do 30 dni roboczych od dnia dostarczenia składu do wykonawcy.

EN57 o numerze 038 jest obecnie najstarszym czynnym pojazdem kolejowym tej serii w Polsce. Kolejarze nazywają ją „Babcią”. Swoją kolejową karierę rozpoczęła 9 maja 1963 r.