Kolej przygotowana na świąteczno-noworoczne podróże

Kolej przygotowana na świąteczno-noworoczne podróże

Informatorzy na dworcach, całodobowa praca Centrum Wsparcia Klienta, dodatkowe pociągi i odpowiednio przygotowany tabor PKP Intercity, monitoring pogody oraz wzmocnione zespoły techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – kolej przygotowała się na świąteczno-noworoczne podróże.

O bezpieczne podróże w okresie świąteczno-noworocznym dbają wzmocnione służby dyspozytorskie PLK we współpracy z przewoźnikami, które prowadzą bieżący monitoring sytuacji na sieci kolejowej i warunków atmosferycznych. W gotowości do pracy na torach jest 170 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów ratownictwa technicznego. Do usuwania usterek sieci trakcyjnej zabezpieczono 66 pociągów sieciowych. Na 9 stacjach są lokomotywy osłonowe. Na wypadek trudnych warunków zimowych działań zabezpieczono sprzęt m.in. odśnieżarki i pługi.

Dodatkowe pociągi PKP Intercity

PKP Intercity w okresie świąteczno-noworocznym na bieżąco monitorują frekwencję w pociągach. Tam gdzie będą potrzeby i możliwości, składy zostaną wzmocnione dodatkowymi wagonami, aby zapewnić podróżnym komfortową podróż.

Natomiast w okresie noworocznym przewoźnik uruchomi dodatkowe pociągi, w tym dwa nocne, na najpopularniejszym w tym okresie kierunku:

TLK 53172/3 Karpaty-BIS rel. Gdynia Gł. – Zakopane; kursuje 30/31 grudnia, 3/4 stycznia, 4/5 stycznia, 5/6 stycznia
TLK 35172/3 Karpaty-BIS rel. Zakopane – Gdynia Gł.; kursuje 1/2 stycznia, 4/5 stycznia, 5/6 stycznia, 6/7 stycznia
TLK 31112/3 Nosal rel. Zakopane – Warszawa Wschodnia; kursuje 1 i 6 stycznia
TLK 31114/5 Regle rel. Zakopane – Warszawa Wschodnia; kursuje 1 i 6 stycznia
TLK 31116/7 Podhale rel. Zakopane – Warszawa Wschodnia; kursuje 1 i 6 stycznia

Informatorzy pomogą na dworcach

W związku z podróżami świąteczno-noworocznymi, PKP Intercity po raz kolejny zapewnia pasażerom pomoc informatorów mobilnych. W piątek 20 grudnia, poniedziałek 23 grudnia, a także w Nowy Rok na jedenastu dworcach w największych miastach Polski (Warszawa Centralna, Wschodnia i Zachodnia, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków Główny, Poznań, Szczecin, Wrocław, Zakopane) zapewniono pomoc informatorów mobilnych – pomagają pasażerom ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także służą wszelką informacją pomocną w podróży. W związku z powrotami z Sylwestra w stolicy Tatr, 1 stycznia informatorzy mobilni będą obecni na dworcu w Zakopanem już od godz. 5:00 do godz. 20:00. Informatorów na stacji w Zakopanem będzie można także spotkać 6 stycznia w święto Trzech Króli.

Sprawdź rozkład przed podróżą

Od 15 grudnia br. obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów PKP Intercity na sezon 2019/2020, zakładający uruchamianie około 400 pociągów każdego dnia, zatrzymujących się w ponad 400 miastach i miejscowościach. Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy PKP Intercity pasażerowie uzyskają na stronie www.intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.). Rozkład jazdy wszystkich pociągów pasażerskich można sprawdzić na stronie portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl i za pomocą aplikacji mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP.

Wsparcie w podróży przez całą dobę

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120 min, na kilkudziesięciu największych dworcach, podróżni otrzymają przekąski i ciepłe napoje.

Bezpieczeństwo w podróży pociągiem

Na czas świątecznych podróży Straż Ochrony Kolei zwiększa liczbę patroli na dworcach, peronach i w pociągach. Codziennie nad bezpieczeństwem podróżujących koleją czuwać będzie kilkuset funkcjonariuszy, wspieranych przez policję, Straż Graniczną i Żandarmerię Wojskową. Do dyspozycji jest całodobowy numer alarmowy SOK: 22 474 00 00. Funkcjonariusze reagują na każde zgłoszenie.

Dworce otwarte dla podróżnych

Jednocześnie pasażerowie oczekujący na pociągi, mogą schronić się przed chłodem i opadami w budynkach dworców. W okresie zimowym około 300 z nich nie będzie zamykanych na czas trwania nocnych przerw technicznych. W przypadku znacznego spadku temperatury oraz w sytuacjach nadzwyczajnych PKP S.A. może podjąć decyzję o całodobowym otwarciu pozostałych dworców. Planując podróż, warto sprawdzić godziny otwarcia dworców kolejowych – w poświęconej im zakładce na stronie internetowej PKP S.A.