KM wybrały wykonawcę napraw P4 16 składów EN76

KM wybrały wykonawcę napraw P4 16 składów EN76

Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły przetarg na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 szesnastu elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) serii EN76 wraz z pracami dodatkowymi i modyfikacjami. Prace wykona konsorcjum: ZNTK Mińsk Maz. oraz Pesa Bydgoszcz.

Przypomnijmy, że na sfinansowanie zamówienia mazowiecki przewoźnik przeznaczył 59 494 212,4 zł brutto a oferta konsorcjum: ZNTK Mińsk Maz., Pesa Bydgoszcz wyniosła 59 110 848 zł brutto. Drugą ofertę w postępowaniu w wysokości ponad 86 mln zł brutto złożyła spółka Public Transport Service.

Koleje Mazowieckie wymagały aby poza stałymi naprawami P4 wynikającymi z DSU, wykonawca wykonał prace wykraczające poza stały zakres napraw lecz nie występujące w każdej naprawie składów (wymiana 20 kół monoblokowych i wymiana 20 kompletów tarcz hamulcowych) oraz uzupełnienie braków.

W ramach postępowania we wszystkich pojazdach wykonane będą następujące prace modyfikacyjne:

  • montaż kamer monitoringu odbieraka prądu
  • montaż gniazda zasilania stacjonarnego pojazdu
  • wdrożenie trybu parkingu
  • wdrożenie funkcji przeniesienia napięcia między ezt
  • wymiana żarówek/reflektorów na LED
  • wymiana urządzeń do podgrzewania/chłodzenia w kabinie maszynisty
  • wymiana drzwi między kabiną a przedziałem maszynowym
  • modyfikacja systemu informacji pasażerskiej polegająca na stałym podtrzymaniu systemu BIOS
  • dodanie pojazdów do aplikacji dyspozytorskiej Consel

Przewoźnik wymaga na każdy cały EZT po naprawie w poziomie utrzymania P4 udzielenia gwarancji jakości na okres 18 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu komisyjnego odbioru danego elektrycznego zespołu trakcyjnego.