Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły przetarg na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 szesnastu elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) serii EN76 wraz z pracami dodatkowymi i modyfikacjami. Prace wykona konsorcjum: ZNTK Mińsk Maz. oraz Pesa Bydgoszcz.
Przypomnijmy, że na sfinansowanie zamówienia mazowiecki przewoźnik przeznaczył 59 494 212,4 zł brutto a oferta konsorcjum: ZNTK Mińsk Maz., Pesa Bydgoszcz wyniosła 59 110 848 zł brutto. Drugą ofertę w postępowaniu w wysokości ponad 86 mln zł brutto złożyła spółka Public Transport Service.
Koleje Mazowieckie wymagały aby poza stałymi naprawami P4 wynikającymi z DSU, wykonawca wykonał prace wykraczające poza stały zakres napraw lecz nie występujące w każdej naprawie składów (wymiana 20 kół monoblokowych i wymiana 20 kompletów tarcz hamulcowych) oraz uzupełnienie braków.
W ramach postępowania we wszystkich pojazdach wykonane będą następujące prace modyfikacyjne:
- montaż kamer monitoringu odbieraka prądu
- montaż gniazda zasilania stacjonarnego pojazdu
- wdrożenie trybu parkingu
- wdrożenie funkcji przeniesienia napięcia między ezt
- wymiana żarówek/reflektorów na LED
- wymiana urządzeń do podgrzewania/chłodzenia w kabinie maszynisty
- wymiana drzwi między kabiną a przedziałem maszynowym
- modyfikacja systemu informacji pasażerskiej polegająca na stałym podtrzymaniu systemu BIOS
- dodanie pojazdów do aplikacji dyspozytorskiej Consel
Przewoźnik wymaga na każdy cały EZT po naprawie w poziomie utrzymania P4 udzielenia gwarancji jakości na okres 18 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu komisyjnego odbioru danego elektrycznego zespołu trakcyjnego.