Rada Nadzorcza PKP Cargo wyraziła zgodę na wniesienie aportem do spółki zależnej – PKP CargoTabor Usługi (PKP CTU) majątku po dawnej Fabryce Wagonów Gniewczyna o łącznej wartości rynkowej wynoszącej ponad 29,7 mln zł.
Decyzja jest elementem realizacji postanowień listu intencyjnego dotyczącego współpracy w obszarze taboru kolejowego podpisanego przez PKP Cargo, Agencją Rozwoju Przemysłu oraz Polski Tabor Szynowy w połowie września 2022 r. , która ma na celu konsolidację w Grupie ARP potencjału taborowego, poprzez sfinansowanie przez ARP nabycia od przewoźnika przez PTS składników majątku, w tym nieruchomości i ruchomości, zlokalizowanych na terenie byłej Fabryki Wagonów Gniewczyna w Gniewczynie Łańcuckiej oraz odtworzenie jej potencjału w zakresie naprawy i produkcji taboru kolejowego.
Konsolidacja potencjału taborowego w Grupie ARP i realizacja inwestycji mającej na celu przywrócenie działalności fabryki nastąpi w pierwszej kolejności poprzez przekazanie majątku PKP Cargo do PKP CargoTabor Usługi poprzez wniesienie go jako wkładu niepieniężnego (aportu) na pokrycie podwyższenia kapitału zakładowego PKP CTU i objęcie przez PKP Cargo nowych udziałów – poinformowano w komunikacie.
Jak dodano, kapitał zakładowy PKP CTU w kwocie 28 336 000zł zostanie pokryty wkładem niepieniężnym o wartości 29 764 375 zł, z czego kwota 1 428 375 zł zostanie przekazana na kapitał zapasowy w formie agio. W podwyższonym kapitale zakładowym PKP CTU, PKP Cargo obejmie 28.366 udziałów o wartości nominalnej 1 000 zł za 1 udział i nadal pozostanie jej jedynym udziałowcem.