Jeśli z Azji do Europy to tylko przez Małaszewicze

Jeśli z Azji do Europy to tylko przez Małaszewicze

Pod koniec listopada br. do Małaszewicz wjechał skład z Japonii. 24 wagonowy pociąg opuścił Władywostok 18 listopada i 11 tys. km pokonał zaledwie w 216 godzin by 28 listopada 2020 r. wjechać na teren Polski i obszar Unii Europejskiej. Odprawa odbyła się błyskawicznie, a pociąg został skierowany do stacji docelowej.

Warto podkreślić, że inicjacja połączeń towarowych Japonia – Unia Europejska przez Małaszewicze jest następstwem wizyty studyjnej delegacji Ministerstwa Infrastruktury Cesarstwa Japonii, która miała miejsce w siedzibie spółki Cargotor 20 lutego 2020r.

Przypominamy, że głównym założeniem Projektu ”Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze korytarza 8 linii towarowych na granicy UE z Białorusią – prace studyjne” realizowanego przez Cargotor  jest umożliwienie znacznego zwiększenia przepustowości Parku Logistycznego Małaszewicze, po jego modernizacji. Sprawi to, że stanie się on jednym z najważniejszych punktów przeładunkowych w Europie. Będzie mógł również otrzymać miano kluczowego miejsca na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku, mającego usprawnić transport intermodalny pomiędzy Azją a Starym Kontynentem.

Cargotor posiada rozbudowaną infrastrukturę kolejową, także po torze normalnym (1435), z której istotna część (18 torów) jest zelektryfikowana.