Koleje Mazowieckie otworzyły oferty w drugim postępowaniu na wykonanie malatury elektrycznego zespołu trakcyjnego (ezt) serii EN57-038 w pierwotnych barwach Pafawag Wrocław. Wpłynęła jedna oferta.
Mazowiecki przewoźnik poinformował „Kolejowy Portal”, że wpłynęła jedna oferta, opiewająca na kwotę 99 900,00 zł netto. Przeznaczony budżet to 100 000,00 zł netto.
– Obecnie jesteśmy na etapie analizowania złożonej oferty – poinformowała Jolanta Maliszewska z biuro rzecznika prasowego Kolei Mazowieckich.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie i przedstawienie do akceptacji dokumentacji dotyczącej malatury wraz z wizualizacją ezt w pierwotnych barwach Pafawag Wrocław z uwzględnieniem przepisów dotyczących oznakowania pojazdu kolejowego oraz logo przewoźnika i Samorządu Województwa Mazowieckiego.
Zakres usługi malowania obejmuje wykonanie malatury ścian zewnętrznych, w tym drzwi bocznych i międzywagonowych (obustronnie), kieszeni drzwiowych, ram okiennych, poręczy, dachu, podwozia wraz z urządzeniami i instalacjami zamontowanymi pod pojazdem, schodków wejściowych.
Ponadto w zakres usługi malowania składu wchodzi wykonanie powłoki lakierniczej „antygraffiti” na ścianach zewnętrznych pudła pojazdu.
Koleje Mazowieckie chcą aby wykonanie malatury zostało zrealizowane w terminie do 30 dni roboczych od dnia dostarczenia składu do wykonawcy.
EN57-038 jest obecnie najstarszym czynnym pojazdem kolejowym tej serii w Polsce. Kolejarze nazywają ją „Babcią”. Swoją kolejową karierę rozpoczęła 9 maja 1963 r.
Przypomnijmy, że był to drugi przetarg na wykonanie historycznej malatury. Pierwszy przetarg został unieważniony ponieważ nie wpłynęła żadna oferta.
Obecnie trwa także postępowanie na naprawę w poziomie utrzymania P4 wózków typu 5B i 6B składu EN57-038.