Jedna oferta na naprawy P5 i modernizację 10 pojazdów ER75

Jedna oferta na naprawy P5 i modernizację 10 pojazdów ER75

Koleje Mazowieckie otworzyły oferty w trzecim już przetargu na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 10 pojazdów ER75 wraz z modernizacją oraz pracami dodatkowymi. Podobnie jak poprzednio zgłosił się jeden wykonawca.

Mazowiecki przewoźnik niezmienne na sfinansowanie zamówienia przewoźnik zamierzał przeznaczyć 85 978 230 zł brutto.

Jedyna ofertę złożył producent jednostek, firma Stadler Polska, który za wykonanie prac oczekuje 101 471 297,7 zł brutto.

Wykonawca zobowiązał się zrealizować zamówienie do końca 2024 r., udzielić gwarancji jakości na okres 18 miesięcy. Prace przy każdej jednostce miały zostać wykonane w terminie do 80 dni kalendarzowych.

Przypomnijmy, że zakres naprawy podzielono na prace wykonywane zawsze podczas każdej naprawy w poziomie utrzymania P5 oraz uzupełnienie braków, na które zamawiający zamierza przeznaczyć dla jednego kwotę w wysokości średnio 58 tys. zł.

Po zakończonej modernizacji pojazdy miały być wyposażone w system informacji pasażerskiej w technologii LED, zintegrowany z jednym z systemów SIP obecnie używanych w spółce a także w system wideo monitoringu do ciągłego i rejestrowania zdarzeń w części dla pasażerów obejmującej również przedsionki wejściowe.

Przewoźnik oczekiwał także przeprowadzenia renowacji wszystkich foteli pasażerskich polegających na wymianie tkaniny dekoracyjnej siedzeń, pokrycia zagłówków oraz pianek foteli. Renowację lub wymiany na nowe obejmowała również siedzenia dla pomocnika maszynisty.

Wykonawca zmiał wymienić żarówki lub kompletne reflektory czołowe na nowe wykonane w technologii LED. Toalety miały zyskać przewijak dla niemowląt zgodny z obowiązującym TSI PRM.

Koleje Mazowieckie chciał także  wyposażyć pojazdy defibrylator AED.