Jedna firma zainteresowana wykonaniem P5 z modernizacją lokomotyw EP09

Jedna firma zainteresowana wykonaniem P5 z modernizacją lokomotyw EP09

Tylko jeden potencjalny wykonawca opowiedział PKP Intercity w postępowaniu RFI dotyczącym wykonania napraw na piątym poziomie utrzymania P5 z modernizacją 46 lokomotyw elektrycznych serii EP09.

W grudniu 2022 r. PKP Intercity powtórzyło zapytanie o informację dotyczącą prac przy lokomotywach EP09. W pierwszym zapytaniu PKP Intercity wśród zaplanowanych prac wskazało m.in. częściową modernizację wyposażenia elektrycznego z zastosowaniem maszyn elektrycznych wykonanych w nowych technologiach, wyposażenie w system ETCS L2 Baseline 3 czy modernizację kabiny maszynisty polegającą na wyposażeniu w nowe oświetlenia LED, nową izolację cieplną i akustyczną, nowe, ergonomiczne fotele maszynistów i pomocników maszynistów,  ogrzewane szyby czołowe, a także nowy ergonomiczny pulpit.

Jak tłumaczy Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity, intencją przewoźnika była weryfikacja obecnych możliwości realizacji P5 z modernizacją jak i ceny w świetle zmiennych uwarunkowań rynkowych.

– Odpowiedź w terminie udzielił jeden potencjalny oferent – dodała Ziemska.

Jeszcze w maju 2022 r. plan przewoźnika zakładał rozpoczęcie odbiorów lokomotyw po modernizacji w 2023 i zakończenie ich w 2027 roku.

Tak zmodernizowana „Epoka” miałaby jeszcze służyć przewoźnikowi przez ok. 24 lata.

W pierwszym RFI PKP Intercity otrzymało informacje firm Newag, Pesa Mińsk Maz. oraz Compremum.