Poseł Konrad Frysztak zapytał Ministerstwo Infrastruktury ile połączeń dziennie zostanie wytrasowanych przez stację Radom Główny nowymi składami ED160 oraz zdemonizowanymi ED74. Właśnie poznaliśmy odpowiedź resortu.
Z 16 par połączeń dalekobieżnych przez stację Radom w Rocznym Rozkładzie Jazdy 2022/2023 przewidziana jest obsługa 4 par składami ED74 oraz 7 par składami ED160. Pozostałe 5 par w relacji obsługują składy wagonowe – poinformował Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
Pociągi obsługiwane składem ED160:
- IC „Karłowicz” Warszawa – Zakopane – Warszawa,
- TLK „Kinga” Warszawa – Kraków – Warszawa (planowane uruchomienie od 1 maja br.),
- IC „Kolberg” Kraków – Olsztyn – Kraków,
- IC „Orłowicz” Kraków – Olsztyn – Kraków,
- IC „Sienkiewicz” Kraków – Olszyn – Kraków,
- IC „Wieniawski” Lublin – Poznań – Lublin (planowane uruchomienie od 1 września br.),
- IC „Żeromski” Kraków – Olsztyn – Kraków.
Pociągi obsługiwane składem ED74:
- IC „Bolko” Wrocław – Lublin – Wrocław,
- IC „Jagiełło” Kraków – Lublin – Kraków,
- IC „Morcinek” Lublin – Wrocław – Lublin,
- IC „Sztygar” Lublin – Katowice – Lublin.
Pociągi obsługiwane składem wagonowym:
- IC „Nida” Warszawa – Kielce,
- IC „Rej” Warszawa – Kielce,
- IC „San” Warszawa – Przemyśl,
- TLK „Ustronie” Kraków – Kołobrzeg,