Spółkami zależnymi od PKP Polskie Linie Kolejowe są: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe oraz Trakcja.
Chciałbym skoncentrować działalność spółek zależnych na robotach utrzymaniowych, na tym, co jest dla nas jako zarządcy infrastruktury dysponującego dużą siecią zmodernizowanych linii, bardzo ważne – żeby na bieżąco te linie utrzymywać, dbając o to, aby na tych liniach nie powstawały zmiany w nawierzchni, zmiany na obiektach – powiedział prezes Wyborski.
Zaznaczył, że priorytetem dla spółek zależnych ma być działalność utrzymaniowa.
W chwili obecnej spółki te są zaangażowane także na rynku inwestycyjnym. Myślę, że w ciągu kilku miesięcy ustalimy, jak będzie wyglądać ich docelowa działalność. Zastanowimy się, czy rzeczywiście będą one startować w przetargach inwestycyjnych, czy też zostaną wyspecjalizowane do poszczególnych przetargów, czy też ich zakres udziału w dużych modernizacjach zostanie ograniczony – podkreślił prezes Piotr Wyborski.