Inter Cargo miało w 2021 r. miało 10% wzrost przewiezionej masy towarów

Inter Cargo miało w 2021 r. miało 10% wzrost przewiezionej masy towarów

Spółka Inter Cargo działająca na rynku przewozów kolejowych od 2003 r przedstawiła sprawozdanie za 2021 r. Pomimo wzrostu przewożonej masy towarowej, firma zanotowała słabszy wynik finansowy w porównaniu z latami poprzednimi.

Jak tłumaczy spółka, słabszy wynik finansowy wynika głownie ze spadku cen sprzedaży wynikającej z agresywnej polityki konkurencji w szczególności PKP Cargo, wzrostu kosztów energii trakcyjnej, wzrostu kosztów napraw lokomotyw i wagonów, dodatkowych nieplanowanych kosztów na rzecz PKP PLK, dużą skalą remontów na szlakach, po których spółka realizuje ponad 90% kontraktów a także znaczącym wzrostem transportowanej masy towarów, co powoduje zatory na sieci PKP PLK.

– Sytuacja ta spowodowała znaczące wydłużenie czasu transportu towaru (2- 3 dni) co przekłada się bezpośrednio na 5-krotne zwiększenie kosztów wykorzystania wagonów, konieczność zwiększenia ilostanu lokomotyw oraz zwiększanie ilostanu maszynistów – czytamy w sprawozdaniu spółki Inter Cargo.

W 2021 roku spółka wygenerowała 104 380 747,78 zł przychodów ze sprzedaży, co w porównaniu z przychodami wypracowanymi w 2020 roku na poziomie 91.779.549,90 PLN dało wzrost o 13,7%.

Zysk brutto wypracowany w 2021 roku zamyka się kwotą 573 004,49 zł. W 2021 roku spółka uzyskała zysk netto w wysokości 420.699,49 zł, co daje rentowność zysku netto na poziomie 0,40%.

Pod względem masy przewiezionych w 2021 roku towarów w stosunku do 2020 roku spółka zanotowała 10,1% wzrost, natomiast pod względem przejechanych nettotonokilometrów nastąpił spadek o 4,8%.

– Niższe w stosunku do 2020 roku wartości zrealizowanych nettotonokilometrów spółka zanotowała ze względu na portfel zamówień cechujący się niższymi odległościami przewozu – tłumaczy Inter Cargo.

W 2021 roku przewoźnik zatrudniał przeciętnie 77,2 pracowników, w tym 46,9 maszynistów. Na koniec 2021 roku Inter Cargo zatrudniało na umowy o pracę 83 osoby, w tym dysponowało 50 maszynistami zatrudnionymi na umowę o pracę (łącznie z maszynistami posiadającymi licencję na terytorium Czech), a pozostałe usługi maszynistów kupowała na rynku.

W 2022 roku spółka nie przewiduje problemów finansowych, planowany jest zysk większy niż w roku 2021 oraz poprawa rentowności do poziomu zysku netto 0,8 %. Planowany tonaż do przewiezienia na 2022 rok wynosi 3 060 200 ton a planowany przychód na 2022 rok wynosi 119 785 563 zł.