IC Karkonosze jako skład wagonowy. Pojedzie CMK?

IC Karkonosze jako skład wagonowy. Pojedzie CMK?

PKP Intercity planuje od nowego rozkładu jazdy zmienić tabor do realizacji połączenia pociągiem IC „Karkonosze” poinformował minister Bittel w odpowiedzi na interpelację poseł Katarzyny Ueberhan. Zmieni się także trasa pociągu.

Obecnie IC „Karkonosze” odjeżdża ze stacji Warszawa Wsch. o godzinie 23:04, dalej jedzie do Łodzi Fabrycznej gdzie zmienia kierunek jazdy i kieruje się w kierunku Sieradza, Oleśnicy, do stacji Wrocław Gł. dojeżdża o godz. 4:46. Następnie skład jedzie do Legnicy, Węglińca i o godzinie 8:46 dojeżdża do Jeleniej Góry. Podróż składem ED161 trwa 9 godzin i 25 minut.

Poseł Katarzyna Ueberhan zapytała w interpelacji jakie są plany ministerstwa dotyczące pociągu IC „Karkonosze”, czy skład pojedzie przez Wałbrzych czy jest zaplanowana zmiana taboru na skład wagonowy wraz z wagonami z miejscami do leżenia/sypialnymi.

Jak poinformował minister Andrzej Bittel, na chwilę obecną nie jest możliwe udzielenie wiążących informacji w kwestii oferty przewozowej w RRJ 2021/2022 w tym trasy pociągu IC „Karkonosze”. Jednak według nieoficjalnych informacji do których dotarł „Kolejowy Portal” od nowego rozkłady trasa pociągu może się bardzo zmienić. Skład odjedzie ze stacji Warszawa Wsch. około 22:20, następnie zatrzyma się m.in.: w Opocznie, Włoszczowej, Zawierciu, Katowicach , Gliwicach, Opolu. Od Wrocławia pociąg IC „Karkonosze” skieruje się w stronę Świebodzic, Wałbrzycha i dojedzie do Jelenie Góry około 8:35.

Odnosząc się natomiast do pytania dotyczącego planowanego taboru przeznaczonego do realizacji tego połączenia w RRJ 2021/2022 minister Bittel dodał, że planowana jest zmiana taboru na skład wagonowy, w którego zestawieniu znaleźć się ma wagon sypialny.

Andrzej Bittel opisał także założenia PKP Intercity dotyczące obsługi stacji Jelenia Góra i Zgorzelec w perspektywie do 2030 r.

– Do obsługi trasy Jelenia Góra/Zgorzelec – Węgliniec- Legnica – Wrocław i dalej linią komunikacyjną do Olsztyna przez Łódź, Warszawę przewidywane jest skierowanie pojazdów EZT serii ED160 lub ED161. Możliwe jest ponadto wydłużenie relacji 1 pary pociągu Lublin – Kielce – Wrocław do stacji Zgorzelec lub Jelenia Góra przez Węgliniec oraz 1 pary pociągu nocnego ze stacji Białystok/Gdynia Gł. do stacji Jelenia Góra przez Węgliniec  – dodał Bittel.

Ministerstwo i PKP Intercity nie planuje się natomiast utworzenia bezpośredniej relacji z Jeleniej Góry do stacji Gdynia Gł. przez Poznań.

– Ramowy Rozkład Jazdy w perspektywie do 2030 roku zakłada także obsługę odcinka Jelenia Góra – Wrocław przez dwie linie komunikacyjne, tj. Białystok – Warszawa – Łódź – Wrocław – Jelenia Góra (obsługa EZT serii ED160 lub ED161) oraz Przemyśl – Rzeszów – Kraków – Katowice – Wrocław – Jelenia Góra (obsługa składami wagonowymi) – poinformował wiceminister infrastruktury.