FLIRT na wodór zdobywa tytuł rekordów Guinnessa

FLIRT na wodór zdobywa tytuł rekordów Guinnessa

Stadler poinformował, że pociąg FLIRT H2 został wpisany do bazy danych Guinness World Records za najdłuższy dystans przejechany przez pociąg pasażerski zasilany ogniwami paliwowymi wodoru bez tankowania ani ładowania – 1,741.7 mil (2,803 kilometrów). To osiągnięcie podkreśla innowacyjną siłę Stadlera i technologiczne przywództwo w dziedzinie zrównoważonego transportu kolejowego.

Stadler zaprezentował publicznie FLIRT H2 po raz pierwszy podczas targów InnoTrans 2022 w Berlinie. Opracowano znaczną liczbę szczegółowych rozwiązań, aby zintegrować ogniwa paliwowe i systemy magazynowania wodoru z nowoczesną linią produktów FLIRT do transportu miejskiego. Te rozwiązania zostały następnie gruntownie przetestowane, najpierw w Szwajcarii, a niedawno na dedykowanym torze testowym w Kolorado w Stanach Zjednoczonych.

Blisko zakończenia testów firma była zdecydowana udowodnić niezawodność i zdolność tego innowacyjnego pociągu. W tym celu podjęto próbę ustanowienia nowego rekordu dla zasięgu pociągu wodorowego bez tankowania ani ładowania pod ścisłym nadzorem zespołu sędziów z Guinness World Records.

 

Ten rekord świata określa idealny zakres osiągów naszej wersji wodorowej najlepiej sprzedającego się składu elektrycznego FLIRT, FLIRT H2. To monumentalne osiągnięcie całego naszego zespołu i jesteśmy bardzo dumni, że posiadamy kolejny tytuł rekordu – powiedział Dr Ansgar Brockmeyer, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w Stadler

Stadler konsekwentnie skupia się na przyszłości transportu kolejowego z zastosowaniem alternatywnych układów napędowych poprzez ciągłe rozwijanie innowacyjnych technologii. Korzystając z wodoru jako czystego źródła energii, aktywnie przyczyniamy się do ochrony środowiska i kształtowania zrównoważonych i zerowych emisji podróży jutra – dodał Martin Ritter, dyrektor generalny Stadler US.

Rekordowa podróż rozpoczęła się wieczorem 20 marca 2024 r., kiedy pociąg wyruszył na pierwsze okrążenia po torze testowym. Zespół inżynierów firm Stadler i ENSCO kontynuował jazdę pojazdem na zmiany przez całą noc i następny dzień, kończąc udaną próbę o 17:23. (MST), 22 marca 2024 r. (23 marca 2024 r. o godzinie 12:23 CET). W sumie pociąg przejechał 2803 km przez ponad 46 godzin na jednym tankowaniu.

Dzięki temu FLIRT H2 od Stadlera oficjalnie posiada rekord świata dla najdłuższego dystansu pokonanego przez pociąg pasażerski zasilany wodorem bez tankowania ani ładowania. Próba rekordu odbyła się na terenie centrum testowego ENSCO w Pueblo w Kolorado, gdzie pojazd przeszedł swoją procedurę testów typowych. Dokładne zapisy przed, w trakcie i po próbie rekordu świata zostały zachowane, aby zapewnić precyzyjne i transparentne wyjaśnienie dowodów.

FLIRT H2 dla Władz Transportowych Hrabstwa San Bernardino (SBCTA) jest drugim pociągiem od Stadlera zdobywającym tytuł rekordu Guinnessa World Records z alternatywnym napędem. W grudniu 2021 roku FLIRT Akku, model zasilany bateriami, ustanowił rekord świata dla najdłuższej podróży z jednostką zasilaną bateriami w trybie czysto bateryjnym, pokonując 224 kilometry w Niemczech.

Pociąg wodorowy FLIRT H2 od Stadlera został dobrze przyjęty na rynku. Oprócz niedawnej zamówionej dostawy kolejnych pociągów FLIRT na wodór dla Kalifornii, Stadler jest pierwszym producentem kolejowym na świecie produkującym wąskotorowe pociągi wodorowe. W Europie włoscy operatorzy kolejowi Ferrovie della Calabria (FdC) i ARST już wykorzystali opcje, co oznacza, że Stadler jest zobowiązany dostarczyć łącznie 15 pojazdów zasilanych wodorem we Włoszech.