ETCS w Husarzach? Jeszcze poczekamy

ETCS w Husarzach? Jeszcze poczekamy

PKP Intercity zmierza ku kolejnemu rekordowi. Przewoźnik po raz kolejny, aż do końca października 2024 r., przesunął termin składania ofert w postępowaniu na montaż systemu ETCS w lokomotywach EU44.

Przetarg na dostarczenie, zabudowę, uruchomienie oraz wdrożenie do eksploatacji pokładowych urządzeń ERTMS/ETCS poziomu 1 i 2 z wersją Baseline 3.4.0 lub nowszą, wraz z systemem GSM-R na 10 lokomotywach typu SIEMENS ES 64 U4 „Husarz”, wraz z usługami utrzymania, został ogłoszony 10 grudnia 2021 r.

 

Pierwotnie oferty mieliśmy poznać 12 stycznia 2022 r., potem wyznaczono termin na 14 lutego i 24 marca. Na początku kwietnia PKP Intercity otrzymało prośbę o przesunięcie terminu składania ofert z 30 czerwca na 30 września 2022 r. Wykonawca argumentował, że pojawiły się nowe możliwości realizacji zamówienia. Przewoźnik zgodził się na to. Niestety, mimo wydłużonego terminu, spółka nie była w stanie dotrzymać terminu, który został przesunięty na 30 grudnia 2022 r. Nawet ten termin nie został dotrzymany. PKP Intercity ustaliło nowy termin składania ofert na 31 marca 2023 r., a następnie na 29 września 2023 r. i na 29 marca 2024 r.

Z czego wynika kolejne przesuniecie terminu składania oferty, na dzień 25 października 2023 r.?

Zmiana terminu składania ofert w postępowaniu na dostarczenie, zabudowę, uruchomienie oraz wdrożenie systemu ERTMS/ETCS na 10 lokomotywach EU44 Husarz została dokonana na wniosek jednego z potencjalnych wykonawców – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity.

Przypomnijmy, że pod koniec czerwca 2008 r. PKP Intercity podpisało umowę z Siemensem na dostawę 10 lokomotyw Eurosprinter ES64U4 Taurus.