EGGER Biskupiec stawia na transport kolejowy

EGGER Biskupiec stawia na transport kolejowy

W fabryce EGGER w Biskupcu zainaugurowano działalność bocznicy kolejowej. Do zakładu wjechał pierwszy, a zatem historyczny transport kolejowy. Była to dostawa kleju z niemieckiej fabryki Grupy EGGER w Wismarze. Skład inaugurujący pracę bocznicy miał jednocześnie charakter testowy dla wdrożonych procedur i procesów.

Już wkrótce zakład planuje uruchomienie stałych dostaw  składów transportujących klej. Tą drogą będzie przywożony także surowiec w postaci zrębki i drewna okrągłego. W zależności od zapotrzebowania i możliwości optymalizacji łańcucha logistycznego planowany jest także wywóz z fabryki gotowych produktów.

Transport koleją jest możliwy dzięki modernizacji przez PLK infrastruktury kolejowej na trasie Czerwonka – Biskupiec Reszelski, a także samej stacji w Biskupcu Reszelskim. Wartość modernizacji to 18,6 miliona złotych.  Przyfabryczną bocznicę w całości zbudowała firma EGGER. Jest to pierwszy od wielu lat tego typu obiekt zbudowany „od zera” w województwie warmińsko-mazurskim. Jego budowa to szansa na rozwój lokalnej infrastruktury kolejowej. Obsługę bocznicową poprowadzi licencjonowany operator, który zapewni bezpieczny i sprawny przepływ na terenie zakładu.

– Zrównoważony rozwój jest jednym z priorytetów Grupy EGGER. Stąd także nasze nastawienie na transport kolejowy, który jest ekologiczną alternatywą względem transportu drogowego. Uruchomienie bocznicy jest spełnieniem złożonych wcześniej obietnic, dotyczących ograniczenia transportu przez miasto Planowany  ruch kolejowy ma odbywać się w miarę możliwości poza godzinami szczytu, tak aby jego wpływ na ruch lokalny był jak najmniejszy – podkreślił Michał Serafin, Dyrektor Logistyki/Członek Zarządu EGGER Biskupiec.