ED250 w drodze na dalsze testy po niemieckiej infrastrukturze

ED250 w drodze na dalsze testy po niemieckiej infrastrukturze

Skład ED250-001 PKP Intercity ciągnięty przez lokomotywę Class 66012 Freightliner PL jedzie na dalsze testy do Niemiec. Będzie to już trzeci wizyta Pendolino u naszego zachodniego sąsiada w ostatnim czasie.

PKP Intercity umowę na dostawę składów Pendolino podpisało w maju 2011 r. Wartość kontraktu wyniosła 665 mln euro. Obejmował on dostawę 20 pociągów mogących rozwijać prędkość do 250 km/godz., budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.

Pierwsze pojazdy zaczęły kursować od połowy grudnia 2014 r. Nim to nastąpiło producent taboru, firma Alstom uzyskała pod koniec września od Urzędu Transportu Kolejowego homologację umożliwiającą eksploatację pojazdów na terenie Polski.

Niestety pociągi, choć są wielosystemowe to z uwago na brak homologacji na inne kraje składy nadal nie mogą poruszać się poza granicami Polski. Pierwotnie ED250 miały uzyskać możliwość samodzielnego wjechania m.in.: na niemieckie i czeskie tory na wiosnę 2020 roku.