Cztery oferty na przebudowę dworca PKP S.A. w Rzepinie [WIZAUALIZACJE]

Cztery oferty na przebudowę dworca PKP S.A. w Rzepinie [WIZAUALIZACJE]

PKP S.A. otworzyły oferty w przetargu na przebudowę dworca kolejowego Rzepin. W postępowaniu wzięło udział czterech wykonawców ale oferta tylko jednego zmieściła się w zaplanowanym budżecie.

Polskie Koleje Państwowe S.A. na sfinansowanie zamówienia zamierzały przeznaczyć kwotę: 11 961 527,59 zł brutto.

Zestawienie złożonych ofert:

  • AGROBEX sp. z o.o.  – 12 825 217,38 zł brutto,
  • LK INWEST sp. z o.o. – 11 424 240,00 zł brutto,
  • BERGER BAU sp. z o.o. – 13 883 337,73 zł brutto,
  • Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane „AGAD” sp. z o.o. – 15 197 010,29 zł brutto.

W ramach inwestycji zostanie wykonana przebudowa budynku dworca kolejowego w Rzepinie objętego ochroną konserwatorską  wraz z zagospodarowaniem terenu wokół dworca, rozbiórkę byłej remizy strażackiej. W zakres prac wchodzić będzie również powstanie wiaty śmietnikowej oraz wiaty rowerowej.

Zgodnie z założeniami konserwatorskimi, podczas przebudowy założono wymianę pokrycia dachowego, które należy odtworzyć na podstawie archiwalnych materiałów ikonograficznych, jako pokrycie z blachy. Zlikwidowany świetlik w holu głównym zaleca się odtworzyć. Okna w budynku, które wcześniej wymieniono na plastikowe należy odtworzyć na podstawie materiałów archiwalnych jako okna drewniane z zachowaniem podziału i proporcji poszczególnych elementów. Drzwi do budynku należy odtworzyć, jako drzwi drewniane, płycinowe Zaleca się odtworzenie stolarki w kolorze, np. zieleni oliwkowej tak jak okna.

Elewacja budynku w przeszłości wielokrotnie ulegała przekształceniom wpływającym na jej estetyczny odbiór. Po przebudowie odtworzona będzie elewacji w formie pierwotnej z końca XIX wieku, jako budynek nie tynkowany. Istniejący świetlik pochodzi z okresu powstania budynku z około 1870 roku. Świetlik należy zachować i poddać konserwacji.

Po przebudowie zwiększona będzie powierzchnia dla obsługi pasażera. Hol zostanie połączony z przestrzenią poczekalni. Z poczekalni i holu głównego zaprojektowano wejścia do przyległych lokali komercyjnych. Zaprojektowano przelotowy korytarz pomiędzy wejściem głównym do budynku, a wyjściem w kierunku istniejących zewnętrznych schodów prowadzących do tunelu podziemnego. Dodatkowo na parterze przewidziano pomieszczenia służbowo-biurowe dla Polregio.

Na pierwszym piętrze zaprojektowano pomieszczenia dla najemców. W jednym skrzydle pomieszczenia dla PKP Cargo i  Gminy Rzepin a w drugim dla PKP Intercity. Poddasze przeznaczone na pomieszczenie techniczne a w piwnicy powstaną pomieszczenia przeznaczone na ekspozycje wraz z zapleczem technicznym.

W celu zapewnienia ciągłości funkcjonowania dworca podczas realizacji robót budowlanych zostanie zbudowany tymczasowy dworzec w postaci pięć kontenerów systemowych.