Czemu PKP Intercity ogłosiło przetarg na 20 lokomotyw bez prawa opcji?

Czemu PKP Intercity ogłosiło przetarg na 20 lokomotyw bez prawa opcji?

Na początku sierpnia PKP Intercity ogłosiło postępowanie na dostawę 20 nowych jednosystemowych lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Choć jeszcze w maju przewoźnik ogłosił RFI ws. 46 takich pojazdów, to nie zdecydowano się na opcję i ewentualną możliwość zakupu w przyszłości kolejnych elektrowozów. Dlaczego?

Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity poinformowała „Kolejowy Portal”, że decyzja o ogłoszeniu przetargu na zakup 20 lokomotyw elektrycznych jednosystemowych wynika z analizy najbliższych potrzeb spółki w tym zakresie i uwzględnia już trwające inne postępowania przetargowe na dostawę nowych pojazdów.

Przypomnijmy, że pod koniec marca 2022 r. PKP Intercity zaprosiło zainteresowane firmy do złożenia informacji dotyczącej warunków wykonania napraw na piątym poziomie utrzymania P5 z modernizacją podnoszącą prędkość do 160 km/h 20 lokomotyw serii EU/EP07. Na początku maja 2022 r. dowiedzieliśmy się  się, że informacje nadesłały spółki COMPREMUM oraz Pesa Mińsk Mazowiecki.

Najwyraźniej spółka uznała, że lepiej kupić nowe pojazdy i ogłoszono przetarg na dostawę 20 nowych lokomotyw ,  które mają być jednosystemowe. Postępowania to oznacza definitywny koniec projektu modernizacji lokomotyw EU07.

Jeśli nic się nie zmieni, oferty na dostawę nowych 20 lokomotyw elektrycznych powinniśmy poznań do końca września.