CTL Logistics samodzielnie wykonał naprawę P5 lokomotywy ET21-12

CTL Logistics samodzielnie wykonał naprawę P5 lokomotywy ET21-12

Towarowy przewoźnik pochwalił się wykonaniem po raz pierwszy we własnym warsztacie w Sosnowcu naprawy P5 lokomotywy elektrycznej ET21-12. Pojazd jest już po odbiorach.

Całość procesu naprawy lokomotywy ET21-12 trwała 8 miesięcy przy prowadzeniu codziennych prac przeglądowych na hali napraw. W okresie tym nastąpił demontaż podzespołów, ich weryfikacja, regeneracja/naprawa oraz montaż.

– Zakładamy, iż kolejne naprawy na poziomie P5 będą zdecydowanie mniej czasochłonne. Inwestujemy aby mieć zapas najbardziej awaryjnych części oraz tych, na które jest najdłuższy czas oczekiwania. Wszystko po to by części zamienne były dostępne „od ręki”. Zarówno narzędziownia jak i półka z częściami jest stale kontrolowana by działalność warsztatu była najbardziej efektywna – informuje Monika Mikon, Dyrektor Marketingu i Komunikacji CTL Logistics.

Naprawa taboru we własnych warsztatach napraw i utrzymania taboru to spora oszczędność.

– Jeśli mówimy głównie o regeneracji wówczas własna naprawa na poziomie P5 jest tańsza o około 20% w stosunku do cen zewnętrznych za tego typu usługę. Jeśli  elementów/podzespołów do wymiany zgodnie z DSU jest więcej, oszczędzamy do maksymalnie 15% – dodaje Mikon.

Przedstawicielka CTL wskazuje, że bez względu na ilość koniecznych do wykonania prac przy P5,  wykonując je własnymi zasobami w okresach mniejszego natężenia prac bieżących związanych z utrzymaniem taboru można na tym procesie zaoszczędzić kilkanaście procent i jest celem spółki.

Choć głównym zadaniem wszystkich warsztatów CTL jest bieżąca kontrola stanu technicznego taboru, usuwanie drobnych, plany przewoźnika na 2021 są ambitne.

– Na pewno w planach jest naprawa 7 sztuk TEM2, naprawy SM42 bądź lokomotyw typu ET22/E182/E181. Warunkiem koniecznym jest dostępność części zamiennych. Pojazdy te są już „zaawansowane wiekowo” stąd ograniczona dostępność części zamiennych, także ceny pozostawiają wiele do życzenia – całość musi się ekonomicznie składać tak aby planowane naprawy były opłacalne – opisuje Mikon

Spółka nie ogranicza się tylko do 2021 roku i patrzy w perspektywie co najmniej 5 lat na biznes warsztatowy.

–  Będziemy analizować, które typy lokomotyw mogą zapewnić nam rozwój i zlecenia. Wiąże się z tym także polityka zatrudnienia tak aby budować zespoły które będą mogły świadczyć usługi przeglądowe/serwisowe na tych lokomotywach – informuje przedstawicielka CTL Logistics.