CTL Logistics na torze do rozwoju. Do końca roku 10 nowych lokomotyw?

CTL Logistics na torze do rozwoju. Do końca roku 10 nowych lokomotyw?

W ostatnich dniach grudnia CTL Logistics odebrał dwie nowe lokomotywy Gama Marathon, które zostały pozyskane od CARGOUNIT. Wkrótce park taborowy przewoźnika wzmocni kolejny nowoczesny pojazd.

W ocenie Grzegorza Bogackiego, prezesa CTL Logistics rok 2023 był dla spółki bardzo dobry, także w zakresie optymalizacji zasobów.

Na przestrzeni całego roku informowaliśmy o pozyskaniu łącznie 4 lokomotyw, które będziemy dzierżawić przez kilka najbliższych lat. Ostatnie dwie, które odebraliśmy 28 grudnia 2023 roku to nowoczesne lokomotywy elektryczne Gama Marathon z silnikiem dojazdowym. Na piątą także podpisaliśmy umowę jeszcze w 2023 roku, a odbierzemy ją „na dniach” – mówi prezes przewoźnika w rozmowie z Kolejowym Portalem.

Jak przekonuje szef towarowego przewoźnika, każda z tych pięciu lokomotyw jest odpowiedzią spółki na oczekiwania rynku i partnerów biznesowych, którzy oczekują odpowiedniej jakości obsługi i niezawodności.

Lokomotywy Gama Marathon z modułem dojazdowym idealnie wpisują się w powyższe, bo jedna lokomotywa może realizować przewóz w trakcji elektrycznej, a później prace manewrowe co zdecydowanie wpływa na czas realizacji, efektywność, cenę – podkreśla Bogacki.

Te 5 lokomotyw pozyskanych w jednym roku to dla CTL Logistics duże osiągnięcie.

Od kilku lat nie mieliśmy takiego potencjału nowych i nowoczesnych jednostek, które moglibyśmy wykorzystać przy realizacji usług przewozowych dla naszych Klientów. To otwiera nowe możliwości i pozwala nam jeszcze bardziej zdywersyfikować nasze usługi. Wydaje się, że osiągnęliśmy zadowalający mix choć nie zamierzamy się zatrzymać – dodaje prezes.

Przewoźnik ma w planach pozyskanie kilku jednostek choć teraz jest za wcześnie na konkrety.

Dopinamy budżet, analizujemy oferty i jesteśmy w stałym kontakcie z wiodącymi dostawcami taboru kolejowego zarówno w Polsce jak i Europie.  Wiemy, że nie jest tak łatwo pozyskać lokomotywy, bo trochę się na nie czeka, dlatego rozmowy trwają. Ostateczny kształt i wolumen naszej floty lokomotyw będzie uzależniony od tempa rozwoju spółki, a także sytuacji rynkowej w zakresie przewozów. Chcielibyśmy do końca 2024 r. mieć „na torach” 10 nowych jednostek – podsumował Grzegorz Bogacki, prezes CTL Logistics.