Choć prace związane z modernizacją stacji Łódź Kaliska objęte umową z firmą Torpol zostały zakończone, to pasażerowie nadal nie mogą korzystać z systemu, z którego mogliby dowiedzieć się o odjazdach pociągów.
Rafał Wilgisiak z zespołu prasowego PKP PLK poinformował „Kolejowy Portal”, że uruchomienie urządzeń SDIP wymaga jeszcze podłączenia urządzeń systemu dynamicznej informacji pasażerskiej do systemu łączności.
Wpływ na termin zakończenia mają czynności związane z integracją systemów i sprawdzenie funkcjonalności ich elementów – tłumaczy Wilgusiak.
Jak dodaje nasz rozmówca PLK i wykonawca działają, aby zakończyć zadanie w pierwszym kwartale 2023 r.
Jeszcze dłużej pasażerowie poczekają na system dynamicznej informacji pasażerskiej w budynku dworca, ponieważ PKP S.A. nie planują montować przed remontem wyświetlaczy w hali dworca.
Przypomnijmy, że PKP S.A. ogłosiły postępowanie na przebudowę budynku dworca Łódź Kaliska. Prace mają zostać zrealizowane w ciągu 104 tygodni od dnia podpisania umowy ale zainteresowanie wykonawcy mają jeszcze czas na złożenie swojej oferty.
W rozmowie z „Kolejowym Portalem” Agnieszka Jurewicz z biura prasowego PKP S.A. powiedziała, że na dworcu kolejowym Łódź Kaliska po przebudowie pojawi się 6 nowych tablic SDIP.
– System zostanie w pełni zintegrowany z systemem stacyjnym realizowanym przez PKP PLK – podkreśliła Jurewicz.
SDIP na stacji Łódź Kaliska w liczbach
- wyświetlacze tzw. krawędziowe, na każdym peronie w zestawach po dwie pary – dla zapewnienia widoczności z obydwu kierunków. Na peronach nr 1, nr 2 i nr 3 po 5 zestawów wyświetlaczy, a
- na peronach nr 4 i nr 5 po 4 zestawy. Łącznie 23 zestawy wyświetlaczy;
- wyświetlacze informacyjne o odjazdach i przyjazdach na peronach (parami) w sąsiedztwie wejść na perony – po 2 na każdym peronie. Łącznie 10 wyświetlaczy;
- po 3 elektroniczne ekrany (infokioski) na peronach nr 1, nr 2 i nr 3, a na peronach nr 4 i nr 5 – po 2. Łącznie 13 ekranów;
- tzw. wyświetlacze peronowe wejściowe (parami) w przejściach pod torami – łącznie 20;
- tzw. wyświetlacze zbiorcze (parami) nad wejściami do przejść podziemnych, które zapewnią informację o najbliższych odjazdach/przyjazdach dla osób wchodzących na perony z terenów miejskich. Łącznie 6 takich wyświetlaczy.
- 3 tablice dla przyjazdów oraz 3 tablice dla odjazdy w hali dworca po przebudowie. Łącznie 6 wyświetlaczy.