CARGOUNIT odbiera Vectrony i kupuje nowe lokomotywy Smartron na rynek rumuński

CARGOUNIT odbiera Vectrony i kupuje nowe lokomotywy Smartron na rynek rumuński

CARGOUNIT odebrał dwie lokomotywy Vectron MS oraz zdecydował się zakupić pierwsze pojazdy Smartron na rynek rumuński.

Odebrane dwie lokomotywy Vectron MS dysponują mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz zostały wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii i Holandii, opcjonalnie na terenie Rumunii oraz Bułgarii. Co niezwykle ważne, pojazdy z platformy Vectron – jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie – posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

Firma CARGOUNIT zamówiła już łącznie 16 lokomotyw Vectron MS oraz dodatkowe 20 sztuk w opcji do 2023 r. Teraz firma rozszerza swoją flotę o dwie zupełnie nowe lokomotywy od Siemens Mobility – Smartrony.

– To pojazdy bazujące na sprawdzonych rozwiązaniach lokomotyw Vectron, których w Europie sprzedano już ponad 1100 sztuk i które przejechały ponad pół miliarda kilometrów. Lokomotywa Smartron jest dostosowana do pracy przy prądzie zmiennym 15 kV/25 kV oraz jest wyposażona w system kontroli pociągu PZB/LZB. Lokomotywa jest produkowana w standardowym kolorze niebieskim ‘Capri Blue’ i zamawia się ją przez specjalną platformę zakupową, jak podczas robienia zakupów w Internecie, co wpisuje się w świąteczny klimat. Jesteśmy dumni, że CARGOUNIT jako nasz czołowy klient rozwija swoją obecność na rynku Europy Środkowo-Wschodniej, a nasze pojazdy z pewnością pomogą firmie w realizacji tego celu – powiedział Krzysztof Celiński, prezes zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.

Dwa Smartrony dla CARGOUNIT zostały zakupione na rynek rumuński, chociaż lokomotywy mają także dopuszczenie do pracy w Niemczech i Bułgarii. Lokomotywy ważą ok. 83 ton i mają rozstaw osi 1435 mm. Dysponują mocą 5,4 MW z i maksymalną prędkością 160 km/h. Pojazdy zostaną dostarczone kolejno w III i IV kwartale 2022 r.

– Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Siemens Mobility w zakresie dostaw sprawdzonych lokomotyw wielosystemowych Vectron MS, które jako jedyne dostępne na rynku lokomotywy posiadają homologację w 20 europejskich krajach. Misją CARGOUNIT jest wspieranie rozwoju połączeń kolejowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i szybkie dostawy lokomotyw Vectron MS pozwalają nam zaoferować przewoźnikom nowe lokomotywy wielosystemowe, na które obserwujemy rosnący popyt wśród naszych obecnych i nowych klientów w Polsce i za granicą. W 2021 roku CARGOUNIT powiększył flotę o 13 nowoczesnych lokomotyw, w tym o 5 lokomotyw Vectron MS zakupionych z dofinansowaniem z CUPT oraz o 2 lokomotywy Vectron MS w listopadzie i grudniu bieżącego roku w ramach podpisanej z Siemens Mobility umowy na dostawę do 30 lokomotyw. Nasze plany na przyszły rok obejmują m.in. dostawę kolejnych 6 lokomotyw wielosystemowych Vectron MS oraz dodatkowo 2 lokomotyw Smartron na rynek rumuński – powiedział – powiedział Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT Sp. z o.o.

Jak dodaje Prezes CARGOUNIT, dostawa 2 lokomotyw Smartron na rynek rumuński w 2022 roku będzie krokiem milowym w rozwoju CARGOUNIT, który umocni naszą pozycję jako wiodącego podmiotu w zakresie wynajmu lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej.

– Widzimy w pozostałych krajach Trójmorza rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne lokomotywy i cieszymy się, że możemy być pionierem w zakresie oferty wynajmu lokomotyw Smartron dedykowanych na rynek rumuński. W Rumunii obserwujemy podobne trendy w zakresie modernizacji floty lokomotyw, jakie mają miejsce od kilku lat w Polsce, dlatego chcemy być pionierem i aktywnie uczestniczyć w dostarczaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu jakich poszukują lokalni przewoźnicy – zaznacza Boroń.

Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już blisko 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.