Budimex wybuduje w Krakowie myjnię dla pociągów PKP Intercity

Budimex wybuduje w Krakowie myjnię dla pociągów PKP Intercity

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj myjni automatycznej na bocznicy Kraków Główny Zachód wraz z urządzeniami i towarzyszącą infrastrukturą.

Na sfinansowanie zamówienia PKP Intercity przeznaczyło kwotę 18 020 084,25 zł brutto. W wyznaczonym terminie oferty złożyli Budimex z ceną brutto 21 917 370,00 zł oraz Przedsiębiorstwo Budowlane „DOMBUD” z ceną brutto 33 350 786,35 zł.

Jak widzimy, przewoźnik znalazł dodatkowe środki i wybrał przewyższającą budżet o blisko 4 mln zł brutto ofertę Budimeksu jako najkorzystniejszą.  

Inwestycja polegać ma na budowie stanowiska mycia dla taboru kolejowego na torze nr 11 wraz z infrastrukturą techniczną na bocznicy Kraków Główny Zachód.

Stanowisko mycia z infrastrukturą towarzyszącą umożliwiać ma obsługę taboru kolejowego pod kątem wykonywania czynności czyszczenia zewnętrznego w zakresie zgodnym z DSU, w tym między innymi: mycia zewnętrznego boków i skosów (górnych i dolnych) pudeł pojazdów bez mycia dachów w myjni automatycznej stacjonarnej, domywania ręcznego pudeł, w tym usuwania graffiti, oczyszczania ścieków i neutralizowania środków chemicznych używanych do mycia przed odprowadzeniem ich do kanalizacji oraz zabezpieczania podwozi taboru kolejowego przed obladzaniem

System musi rozpoznawać numery EVN taboru/typu taboru do raportów/wstępnych ustawień mycia/zabezpieczenia przed oblodzeniem.

Jak deklaruje przewoźnik , praca myjni odbywać się będzie w sposób ciągły, przez 7 dni w tygodniu, 24 godz. na dobę, przy temperaturach dodatnich. Obsługiwane mają być składy wagonowe o długości umożliwiającej prace manewrowe (standardowo do 8 wagonów) względnie elektryczne zespoły trakcyjne.

Na dzień opracowywania wymagań, w odniesieniu do „Ramowego Rozkładu Jazdy 2025+”, planowanych jest około 32 zjazdów składów wagonowych i EZT ze stacji Kraków Gł. na dobę z czego do mycia przeznaczonych było by nieco ponad połowę składów, to jest w granicach 18 sztuk na dobę.

Przypomnijmy, że pod koniec lipca 2021 r. PKP Intercity podpisało z firmą DOMBUD umowę o wartości blisko 44,8 mln zł brutto na przebudowę bocznicy Kraków Główny Zachód.