Bombardier zakończył produkcję pierwszego ZEFIRO Express dla Västtrafik

Bombardier zakończył produkcję pierwszego ZEFIRO Express dla Västtrafik

Bombardier zakończył budowę pierwszego pociągu ZEFIRO Express a szwedzki operator transportu publicznego Västtrafik zatwierdził budowę i przyznała Certyfikat Dostawy umożliwiający rozpoczęcie fazy testów i rozruchu.

– To satysfakcjonujące, że pierwszy z naszych nowych pociągów jest gotowy do fazy testów. Teraz upewnimy się, że pociągi spełnią nasze wysokie wymagania w zakresie bezpieczeństwa i wydajności – powiedział Jarl Samuelsson, dyrektor biznesowy Västtrafik.

– Uzyskanie certyfikatu dostawy jest kluczowym momentem w naszym harmonogramie i chciałbym podziękować wszystkim w zespole Västtrafik i naszemu zespołowi Bombardiera za ich ciężką pracę na rzecz osiągnięcia tego celu. Kolejne kroki to przeprowadzenie serii testów statycznych, aby upewnić się, że wszystkie pokładowe systemy i urządzenia są w pełni funkcjonalne i bezpieczne, a następnie testy dynamiczne, podczas których pierwszy raz będziemy świadkami przejazdu pierwszego pociągu ZEFIRO Express – dodał Henrik Junkrans, dyrektor wykonawczy projektu Nordics w Bombardier Transportation

Obszerny program testów i uruchomień zapewni, że pociąg będzie działał zgodnie z projektem i spełnia wysokie standardy bezpieczeństwa i wydajności wymagane przez kolejowe przepisy bezpieczeństwa. Testy statyczne i dynamiczne sprawdzą wszystko, od układu napędowego i układu sterowania pociągiem po koła, wózki i układy hamulcowe, drzwi automatyczne, urządzenia sterujące maszynisty i systemy informacji dla pasażerów. Testy odbędą się w zakładzie produkcyjnym Bombardier w Hennigsdorf i na torze testowym w Niemczech. Pierwszy pociąg ma zostać dostarczony do Szwecji w przyszłym roku, gdzie przejdzie szeroko zakrojone odbiory na sieci kolejowej Västtrafik.  

W kwietniu 2018 r. firmy Bombardier i Västtrafik podpisały umowę na dostawę 40 trójczłonowych pociągów ZEFIRO Express, a siedem miesięcy później Västtrafik zamówił pięć dodatkowych pociągów, zwiększając łączne zamówienie do 45. Umowa ramowa nadal zawiera opcje na 55 kolejnych pociągów. Elektryczne zespoły trakcyjne będą jeździć z maksymalną prędkością 200 km / h. Aby zapewnić niezawodność w trudnych warunkach pogodowych, w tym w temperaturach do -40 stopni Celsjusza i zaspach śnieżnych do 80 cm głębokości, nowe pociągi wyposażane są w pakiet zimowy obejmujący solidny układ napędowy, napęd na jedną oś i regulacja poślizgu.