Bateryjne Mireo Plus B rozpoczęły kursy z Offenburga do Oberkirch

Bateryjne Mireo Plus B rozpoczęły kursy z Offenburga do Oberkirch

Innowacyjna technologia wraz z jeszcze lepszą ochroną klimatu oraz większym komfortem i wygodą dla pasażerów – regionalny transport kolejowy w sieci 8 („Ortenau”) wkracza na nowy poziom. Pierwsze cztery pociągi bateryjne Siemens Mobility rozpoczęły kursy z Offenburga do Oberkirch.

Pociągi hybrydowe będą początkowo wykorzystywane na trasach z Offenburga do Bad Griesbach i z Offenburga do Hornbergu. Zastąpią one napędzane silnikiem wysokoprężnym pociągi Regio Shuttle RS1. Plany przewidują stopniowe rozszerzanie usług hybrydowych na inne trasy w sieci.

Jesteśmy dumni, że nasza pierwsza flota pociągów akumulatorowych Mireo Plus B wchodzi właśnie do służby pasażerskiej. Chcielibyśmy podziękować krajowi związkowemu Badenia-Wirtembergia i SWEG za zaufanie i wiarę w naszą innowacyjną i przyjazną dla środowiska technologię. Rozwijając transport kolejowy, możemy aktywnie przyczyniać się do ochrony klimatu. Wprowadzenie tych wysoce zaawansowanych pociągów, które mogą przejechać do 120 kilometrów na zasilaniu bateryjnym, stanowi ważny krok w kierunku zrównoważonej przyszłości – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.

Dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu Mireo Plus B, pociągi kursujące obecnie w regionie Ortenau są bardziej przyjazne dla klimatu niż te napędzane olejem napędowym. Badenia-Wirtembergia jest pionierem innowacyjnej technologii kolejowej. Wszystkie pociągi powinny być przyjazne dla klimatu. Stawiamy na alternatywne, przyjazne dla klimatu rozwiązania wszędzie tam, gdzie nie ma jeszcze napowietrznych linii energetycznych – powiedział Winfried Hermann, minister transportu kraju związkowego Badenia-Wirtembergia

Zasilane ekologiczną energią elektryczną, bateryjno-elektryczne zespoły trakcyjne Mireo Plus B nie emitują spalin i są niezwykle ciche. Dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu mogą być używane na trasach z napowietrznymi liniami energetycznymi i bez nich. W przyszłości, gdy będą działać w całej sieci i zastąpią napędzany silnikiem wysokoprężnym Regio Shuttle, zmniejszą zużycie oleju napędowego o około 1,8 miliona litrów rocznie. W trybie bateryjnym i w rzeczywistych warunkach Mireo Plus B ma zasięg do 120 kilometrów. Jego akumulatory mogą być ładowane z sieci trakcyjnej i energią hamowania. System baterii, zainstalowany pod podłogą wagonu, obejmuje dwa pojemniki na baterie, w których znajdują się baterie litowo-jonowe o długiej żywotności. Składy mają 120 miejsc siedzących i są wyposażone w toaletę, klimatyzację i przestronne obszary specjalnego użytku.

Siemens Mobility wygrał otwarty przetarg Badenii-Wirtembergii na technologię dla sieci 8 dzięki projektowi Mireo Plus B. Doprowadziło to do zamówienia przez Państwową Agencję Pojazdów Szynowych Badenii-Wirtembergii (SFBW) 27 dwuwagonowych, akumulatorowych zespołów trakcyjnych Mireo Plus B od Siemens Mobility. Pociągi będą serwisowane i konserwowane przez Siemens Mobility przez około 30 lat w nowo wybudowanej zajezdni kolejowej w Offenburgu, która została otwarta w czerwcu 2023 roku. Dzięki zaawansowanym algorytmom i analizie danych, operacje pociągów są optymalizowane, a potencjalne zakłócenia są wykrywane i obsługiwane, zanim doprowadzą do awarii. Zapewnia to 100-procentową dostępność floty. Infrastruktura ładowania dla nowych pociągów została zainstalowana przez SWEG Schienenwege GmbH na stacjach kolejowych Achern i Biberach (Badenia).