Awaria IT zatrzymała pociągi w Holandii

Awaria IT zatrzymała pociągi w Holandii

Z powodu awarii systemu informatycznego, w Holandii zatrzymane zostały wszystkie pociągi kolei Nederlandse Spoorwegen. Przewoźnik pracują nad rozwiązaniem problemu

Przewoźnik rekomenduje rezygnację z podróży lub szukanie innej opcji.

Awaria systemu informatycznego powoduje także problemy z bieżącą informacją o podróży.

– Zakłócone są porady dotyczące podróży w planerze, nie wyświetlane są opóźnienia ani odwołane pociągi.  Na stacjach nie można nawet udzielić żadnych informacji – poinformowały Koleje Holenderskie.

Spółka pracujemy nad rozwiązaniem problemu, ale niestety nie jest w stanie określić jak długo potrwa ta sytuacja.

AKTUALIZACJA 15:20

Pociągi NS będą kursować dopiero około godziny 20:00

– Niestety nie można jeszcze powiedzieć, jak długo potrwa ta sytuacja –  informują Nederlandse Spoorwegen

Na trasach przewoźników regionalnych pociągi kursują według normalnego rozkładu jazdy. Problemy te nie dotyczą również pociągów międzynarodowych.

AKTUALIZACJA 19:00

Niestety mimo wcześniejszych zapowiedzi, żaden pociąg NS do końca dzisiejszego dnia już nie pojedzie.

– Chociaż przyczyna awarii została już naprawiona, wpływ na ruch pociągów przewoźnika jest duży. Systemy muszą zostać zaktualizowane, a pociągi dojechać do właściwych stacji. To wymaga czasu – informuje NS.

Spółka Nederlandse Spoorwegen oczekuje się, że normalny rozkład jazdy może w dużej mierze rozpocząć się w poniedziałek rano.

Przewoźnik przypomniał nastąpiła systemu, który tworzy aktualne rozkłady jazdy pociągów i personelu.

– Ten system jest ważny, aby jeździć bezpiecznie i zgodnie z harmonogramem: gdy gdzieś wystąpi incydent, system dostosowuje się odpowiednio. Nie było to możliwe ze względu na awarię – tłumaczy przewoźnik

Zakłócenia te nie będą miały wpływu na pociągi międzynarodowe.