Z powodu awarii systemu informatycznego, w Holandii zatrzymane zostały wszystkie pociągi kolei Nederlandse Spoorwegen. Przewoźnik pracują nad rozwiązaniem problemu
Przewoźnik rekomenduje rezygnację z podróży lub szukanie innej opcji.
Awaria systemu informatycznego powoduje także problemy z bieżącą informacją o podróży.
– Zakłócone są porady dotyczące podróży w planerze, nie wyświetlane są opóźnienia ani odwołane pociągi. Na stacjach nie można nawet udzielić żadnych informacji – poinformowały Koleje Holenderskie.
Spółka pracujemy nad rozwiązaniem problemu, ale niestety nie jest w stanie określić jak długo potrwa ta sytuacja.
AKTUALIZACJA 15:20
Pociągi NS będą kursować dopiero około godziny 20:00
– Niestety nie można jeszcze powiedzieć, jak długo potrwa ta sytuacja – informują Nederlandse Spoorwegen
Na trasach przewoźników regionalnych pociągi kursują według normalnego rozkładu jazdy. Problemy te nie dotyczą również pociągów międzynarodowych.
AKTUALIZACJA 19:00
Niestety mimo wcześniejszych zapowiedzi, żaden pociąg NS do końca dzisiejszego dnia już nie pojedzie.
– Chociaż przyczyna awarii została już naprawiona, wpływ na ruch pociągów przewoźnika jest duży. Systemy muszą zostać zaktualizowane, a pociągi dojechać do właściwych stacji. To wymaga czasu – informuje NS.
Spółka Nederlandse Spoorwegen oczekuje się, że normalny rozkład jazdy może w dużej mierze rozpocząć się w poniedziałek rano.
Przewoźnik przypomniał nastąpiła systemu, który tworzy aktualne rozkłady jazdy pociągów i personelu.
– Ten system jest ważny, aby jeździć bezpiecznie i zgodnie z harmonogramem: gdy gdzieś wystąpi incydent, system dostosowuje się odpowiednio. Nie było to możliwe ze względu na awarię – tłumaczy przewoźnik
Zakłócenia te nie będą miały wpływu na pociągi międzynarodowe.