Amtrak przedstawił nowy schemat malowania lokomotyw

Amtrak przedstawił nowy schemat malowania lokomotyw

Pierwsza lokomotywa Amtrak, która ma nowy schemat malowania, podróżuje z Kalifornii do Delaware, dając możliwości zobaczenia jak będą wyglądały kolejne pojazdy w nadchodzących latach.

– Amtrak wchodzi w ekscytującą nową erę, z historycznymi inwestycjami flotowymi zgodnie z amerykańską ustawą o zatrudnieniu, aby kupić więcej nowych lokomotyw pasażerskich i wagonów pasażerskich – powiedział Stephen Gardner, prezes i dyrektor generalny Amtrak. – Mamy doskonałą okazję do zmiany naszego wizerunku, ponieważ rozwijamy się jako istotna część amerykańskiej sieci transportowej i rozszerzamy usługi w większej liczbie miast w całym kraju. Stworzyliśmy ten nowy wygląd naszych pociągów, który odzwierciedla transformację zachodzącą w spółce, gdy witamy z powrotem naszych lojalnych klientów, jednocześnie wprowadzając nowe pokolenia do podróży koleją – dodał Gardner.  

Nowy schemat malowania jest siódmym projektem w 50-letniej historii Amtrak.

Lokomotywa 309 zawiera podstawowe kolory Amtrak oddzielonymi białymi łukami. Czerwony kolor z przodu zapewnia jasny akcent, podczas gdy ciemniejsze kolory zostały umieszczone w strategicznych miejscach, aby zaakcentować smukłą formę. Białe części wzoru, paski, logo i numery jednostek są odblaskowe, co zwiększa widoczność i bezpieczeństwo. Wykorzystanie w projekcie kolorów niemetalicznych jest odejściem od lokomotyw w przeważającej mierze srebrnych, co usprawnia prace naprawcze.

Fot: Mike Armstrong

Jak tłumaczy przewoźnik, projekt czerpie również bezpośrednio z abstrakcyjnego motywu „Rail over the horizon” znajdującego się w logo „Travelmark” Amtrak.

Lokomotywa 309 jest dziesiątą z 75 jednostek ALC-42, które będą dostarczane do 2025 r., co stanowi ważną część inicjatywy zrównoważonego rozwoju Amtrak, ponieważ są one znacznie bardziej przyjazne dla środowiska niż ich poprzednicy lat 90. Znacznie zmniejszają emisję tlenku azotu o ponad 89 procent i cząstek stałych o 95 procent, a wszystko to przy mniejszym zużyciu paliwa i osiągnięciu większej prędkości maksymalnej niż wymieniane lokomotywy.

Lokomotywy produkowane są w kolejowym centrum produkcyjnym Siemens Mobility w Sacramento w Kalifornii.