Alstom z kolejnym zamówieniem od Renfe na dodatkowe 49 pojazdy Coradia Stream

Alstom z kolejnym zamówieniem od Renfe na dodatkowe 49 pojazdy Coradia Stream

Alstom otrzymał kontrakt o wartości prawie 370 mln euro na dostawę 49 dodatkowych pociągów o dużej przepustowości Coradia Stream dla Renfe w Hiszpanii. Pociągi te uzupełnią 152 pociągi zamówione już w marcu 2021 r. Oba zamówienia mają łączną wartość 1,8 mld euro na 201 pociągów (w tym dostawa części zamiennych i konserwacja 56 pociągów przez 15 lat).

Wszystkie pociągi będą produkowane w zakładzie Alstom w Santa Perpetua w Barcelonie. Aby zrealizować ten projekt, zakład przechodzi bezprecedensowy plan inwestycji i cyfryzacji, który obejmuje utworzenie największego zautomatyzowanego warsztatu w ramach Grupy Alstom.

Jest to historyczny projekt dla Alstomu w Hiszpanii, nie tylko ze względu na jego skalę, ale także dlatego, że jest to projekt oparty na globalnej koncepcji zrównoważonego rozwoju – począwszy od fazy przetargowej i projektowej. Pociągi są w pełni dostępne, zaprojektowane z myślą o wszystkich pasażerach, opracowane w sposób zrównoważony zgodnie z kryteriami ekoprojektu i wyposażone w innowacyjne funkcje zarówno w zakresie projektowania, jak i procesu produkcyjnego. Już za kilka lat takie pociągi będą kursować w naszych miastach, ale ich wpływ na społeczeństwo, środowisko i gospodarkę jest już faktem” — mówi Leopoldo Maestu, dyrektor zarządzający Alstom Hiszpania i Portugalia.

Pociągi, będące częścią sprawdzonej platformy Alstom Coradia, pozwolą Renfe przewozić o co najmniej 20% więcej pasażerów na godzinę przez najbardziej ruchliwe węzły kolejowe w kraju, w tym Madryt i Barcelonę. Każdy z nich będzie miał 100 metrów długości i łącznie pomieści 900 pasażerów. Charakteryzują się innowacyjną konfiguracją mieszaną, z samochodami jedno- i dwupokładowymi, zaprojektowanymi specjalnie w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb mobilności głównych ośrodków miejskich.

Zaprojektowany, aby zoptymalizować wydajność, dostępność i zrównoważony rozwój

Konstrukcja nowych pociągów zapewnia maksymalną pojemność dla pasażerów dzięki innowacyjnej konfiguracji wnętrza i elastycznym przestrzeniom. Liczne drzwi wejściowe i duże hale dystrybucyjne ułatwiają wsiadanie i wysiadanie pasażerów, pozwalając na skrócenie czasu postoju na stacjach. Pociągi oferują uniwersalną dostępność, łączność Wi-Fi oraz wydzielone miejsca dla rowerów i wózków dziecięcych. Sprawdzona technologia Alstom zwiększa również dostępność i wykorzystanie linii dzięki wydajniejszym systemom trakcji i najnowszej generacji technologii sterowania pociągiem.

W pełni opracowane zgodnie z kryteriami ekoprojektu, od wyboru surowców po systemy trakcji, wszystkie nowe pociągi dla Renfe będą stanowić punkt odniesienia w zrównoważonych operacjach dzięki optymalnej efektywności energetycznej podczas eksploatacji i wskaźnikowi recyklingu wynoszącemu ponad 98% w koniec jego żywotności.

Zatrudniający ponad 3000 pracowników Alstom w Hiszpanii ma długą historię przemysłową i technologiczną, obejmującą 4 centra przemysłowe, 4 zakłady technologiczne i obecność w ponad dwudziestu warsztatach konserwacyjnych. Alstom posiada między innymi zakład przemysłowy w Barcelonie zajmujący się produkcją wszelkiego rodzaju taboru szynowego, fabrykę układów napędowych w Bizkaia, a w Madrycie różne centra innowacji technologicznych zajmujące się opracowywaniem programów i projektów w dziedzinie bezpieczeństwa kolei, sygnalizacja, konserwacja i mobilność cyfrowa.

Seria pociągów modułowych Alstom Coradia korzysta z ponad 30 lat ciągłego rozwoju i sprawdzonych rozwiązań technicznych. Do tej pory sprzedano około 3900 pociągów regionalnych Coradia, a ponad 3000 jeździ obecnie po Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Szwecji i Kanadzie. Platforma oferuje pełną gamę bezemisyjnych rozwiązań, w tym wersje bateryjne lub wodorowe dla linii niezelektryfikowanych.