Alstom wyposaży lokomotywę DB Cargo w system ETCS do obsługi składów w Belgii i Holandii

Alstom wyposaży lokomotywę DB Cargo w system ETCS do obsługi składów w Belgii i Holandii

Alstom podpisał z DB Cargo kontrakt na wyposażenie kolejnej lokomotywy w system ETCS. W ramach tego projektu, współfinansowanego przez unijny instrument „Łącząc Europę” oraz holenderskie Ministerstwo Infrastruktury i Gospodarki Wodnej, w lokomotywie DE6400 zostanie zainstalowany system Atlas ETCS Baseline 3 Release 2.

 – Cieszymy się, że DB Cargo po raz kolejny zaufało nam w zakresie swoich modyfikacji. Alstom jest pierwszą firmą, która uzyskała pełną certyfikację w zakresie najnowszych standardów taboru i przytorowych ETCS, a nasze najnowocześniejsze rozwiązania sygnalizacyjne dostosowują się do specyficzne wymagania każdego środowiska operacyjnego, zapewniające najwyższe standardy bezpiecznego transeuropejskiego transportu towarowego – powiedział Michael Konias, szef działu systemów cyfrowych i zintegrowanych w Alstom na Niemcy, Austrię i Szwajcarię.

W ramach kontraktu z systemem ETCS zostaną zintegrowane istniejące holenderskie systemy ATB-EG i ATB-NG, a także belgijski system krajowy TBL1 +.

Prace modernizacyjne pierwszego prototypu zostaną przeprowadzone przez firmę Shunter, eksperta ds. utrzymania lokomotyw towarowych, z którym Alstom podpisał umowę zakupu w marcu 2021 r. Dzięki przejęciu Alstom wzmocnił swoją wiedzę w sektorze usług i rozszerzy swoją obecność w krajach Beneluksu. .

Modyfikacja lokomotywy jest ostatnim krokiem na drodze do rozszerzania pozycji Alstom w dziedzinie technologii sygnalizacji pokładowej na europejskim rynku ruchu towarowego. W styczniu 2020 roku Alstom i DB Cargo ogłosiły projekt modernizacji łącznie 13 lokomotyw towarowych EG3100 w najnowszy standard technologii sygnalizacyjnej ETCS (wersja podstawowa 3 wydanie 2) dla transeuropejskiego ruchu towarowego między Niemcami, Danią i Szwecją.