Alstom Konstal podsumował swoją działalność w 2019 r.

Alstom Konstal podsumował swoją działalność w 2019 r.

Duży wzrost zatrudnienia, kontrakty z PKP Intercity na WiFi oraz umowa z Knorr-Bremse Polska to tylko część sukcesów Alstom Konstal w 2019 roku. Rok 2019 Alstom Konstal zapoczątkował zmianą w zarządzie. Nowym prezesem został Artur Fryczkowski.

Jedną z najważniejszych umów podpisanych przez Alstom w 2019 roku jest umowa z Knorr-Bremse, na dostawy części zamiennych, przeglądy podzespołów hamulcowych oraz kompleksową obsługę serwisową polskiej floty 20 składów Pendolino. Długoterminowa współpraca zapewni spółce przez kolejne 13 lat realizację usług utrzymaniowych i serwisowych na najwyższym poziomie przy jednoczesnym utrzymaniu optymalnego poziomu kosztów.

W 2019 roku Alstom zakończył również projekt montażu Wi-Fi we wszystkich użytkowanych składach Pendolino, które serwisuje dla PKP Intercity od 2014 roku. Trwają prace nad zwiększeniem prędkości na torach, więc z pewnością w przyszłości pociągi będą mogły skorzystać z pełni swoich możliwości czyli prędkości 250 km/h.

Cała Grupa Alstom w 2019 roku odnotowała rekordowy portfel zamówień na kolejne lata. W celu wsparcia nowych oraz wcześniej pozyskanych kontraktów z Państwowymi Kolejami Holenderskimi Nederlandse Spoorwegen (NS) na 79 pociągów intercity typu Coradia Stream, zamówienia na system metra w Dubaju, czy projektu dla metra w Rijadzie Alstom w 2019 roku zwiększył zatrudnienie o blisko 1000 osób. Głównie w fabryce w Chorzowie. Zwiększył także do 150 liczbę inżynierów pracujących nad rozwojem taboru. Obecnie w polskim oddziale spółki, w 5 lokalizacjach pracuje prawie 3000 osób. Aby osiągnąć pełne moce produkcyjne Alstom będzie kontynuował inwestycje w rozbudowę zakładu w Chorzowie, w który w ciągu ostatnich 15 lat zainwestowano ponad 100 mln euro.

Rozszerzając zakres usług w Polsce, utworzono w Piasecznie na bazie warsztatu przeglądowego wózków do Pendolino, montownię wózków do pociągów rodziny Coradia Stream, produkowanych również w Chorzowie. Nowy zakład docelowo będzie zatrudniał 60 osób, a montowane wózki, poza Polską trafią do innych krajów UE.

Spółka planuje utrzymanie dynamicznego rozwoju, zarówno w zakresie poszerzania kompetencji jak i wzrostu produkcji. W najbliższym czasie chce rozpocząć w Polsce sprzedaż flagowych produktów z zakładu Chorzowie. Zamierza również powrócić do doświadczeń Konstalu, który oferował, słynące z niezawodności, tramwaje 106N oraz pociągi metra – Metropolis,   od 14 lat wożące warszawiaków.

Alstom dostrzega potencjał do rozwoju w największym krajowym projekcie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). Obejmuje on między innymi budowę aż 1600 km nowych linii kolejowych, z których część ma być przystosowana do dużych prędkości.

– Cały 2019 rok aktywnie braliśmy udział w pracach związanych z CPK, prowadzonych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Jako jeden ze światowych liderów produkcji taboru i systemów kolejowych, chcemy aktywnie uczestniczyć w tym projekcie i jesteśmy gotowi na ciąg dalszy. Cieszy nas także fakt, iż partnerem Polski w tworzeniu kolei dużych prędkości będą francuskie koleje SNCF, które od wielu lat korzystają z niezawodnych rozwiązań Alstom – powiedział Artur Fryczkowski, Prezes Alstom Polska

Firma w Polsce chce do oferty włączyć również systemy infrastrukturalne dla miast oraz rozwiązania technologiczne do przeglądu P4.2 na Pendolino, z których część przejechała ponad 2 mln km. Będzie to największy tego typu przegląd w okresie 15 letniego kontraktu z PKP Intercity.