Alstom integruje swoją działalność w Polsce tworząc jedną spółkę

Alstom integruje swoją działalność w Polsce tworząc jedną spółkę

Alstom połączył wszystkie działające na polskim rynku spółki w jeden podmiot – Alstom Polska S.A. Krok ten przypieczętowuje integrację jednostek Alstom na krajowym rynku i umacnia pozycję firmy jako dostawcy kompleksowej oferty produktów i rozwiązań dla odbiorców z branży kolejowej – w tym nowoczesnego taboru (koleje dużych prędkości, koleje regionalne, metro, tramwaje), usług utrzymania i serwisu, a także systemów sterowania ruchem kolejowym. Ta znacząca integracja utorowała tym samym drogę do stworzenia czołowego producenta kolejowego w kraju.

 

Tworząc jedną spółkę Alstom Polska S.A. zaczynamy nowy rozdział w historii Alstom w Polsce. Połączenie trzech podmiotów z ponad 120-letnią działalnością w Polsce i zespołem ponad 4000 pracowników, umacnia naszą pozycję lidera na rynku oraz pozwala nam w kompleksowy sposób obsługiwać naszych klientów, zarówno na rynku krajowym jak i międzynarodowym, realizując projekty między innymi dla odbiorców we Włoszech, Holandii, Norwegii, w Niemczech, krajach bałtyckich i Emiratach Arabskich – mówi Sławomir Cyza, Prezes i Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich. 

Alstom działa na polskim rynku już 25 lat. Firma czerpie z bogatego dziedzictwa przemysłowego zakładów: 180 lat Pafawagu we Wrocławiu, 150 lat Konstalu w Chorzowie i 100 lat zakładu ZWUS w Katowicach. W wyniku połączenia, w miejsce spółek Alstom Konstal, Alstom Pojazdy Szynowe oraz Alstom ZWUS powstała jedna spółka Alstom Polska S.A., działająca poprzez cztery oddziały: Warszawa, Chorzów, Katowice i Wrocław.

Alstom ma znaczący wpływ na branżę transportową w Polsce. Obecnie w Polsce eksploatowanych jest już wiele pojazdów produkowanych przez Alstom, w tym pociągi, lokomotywy, metro czy tramwaje. Firma jest producentem pierwszego w Polsce pociągu dużych prędkości – Pendolino. Alstom wprowadził na polski rynek również ważne projekty z zakresu automatyki kolejowej i infrastrukturalne jak ERTMS/ETCS L2 czy system ATC w metrze warszawskim.