Alstom dostarczył do Grecji pierwsze zmodernizowane Pendolino

Alstom dostarczył do Grecji pierwsze zmodernizowane Pendolino

Do Salonik przyjechał pierwszy pociąg ETR470 Pendolino zmodernizowany przez Alstom, oznaczający przybycie szybkich pociągów do Grecji. Jest to część projektu realizowanego przez TrainOSE, w ramach którego Grupa Alstom miała zapewnić modernizację zaplecza technicznego i modyfikację pięciu pociągów, które będą stanowić pierwszą w kraju flotę pociągów dużych prędkości.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy zaplecze techniczne w Salonikach przeszło gruntowną modernizację. Również pociągi zostały w pełni odnowione i zmodernizowane przez Alstom w zakładzie Savigliano we Włoszech.

Po szeroko zakrojonym procesie modernizacji pociągi będą wyposażone w sieć WiFi i nowe systemy informacji pasażerskiej. Pociągi zostały wyposażone w urządzenia pokładowe ETCS i przystosowane do pracy w sieci trakcyjnej 25 kV 50 Hz.

Pierwszy pociąg Pendolino zacznie kursować między Atenami a Salonikami od marca 2021 roku. Pozostałe cztery pociągi mają zostać dostarczone do Salonik do jesieni 2021 roku.

– Wprowadzenie szybkich pociągów do Grecji jest dużym osiągnięciem dla Grupy Alstom i dla naszego klienta w działaniach modernizacyjnych w zakresie transportu kolejowego w tym kraju. Projekt ten uzupełnia wieloletnią obecność Alstom w Grecji – powiedział Stavros Vlachos, dyrektor zarządzający Alstom w Grecji.

Wprowadzenie szybkich pociągów jest kluczowym elementem planu greckiego operatora TrainOSE, aby skrócić obecny czas podróży na głównej osi Ateny-Saloniki z 4 godzin do około 3 godzin po zakończeniu modernizacji infrastruktury.

– Uruchomienie szybkich usług w Grecji z tymi zmodernizowanymi pociągami Alstom jest częścią naszej strategii oferowania lepszych usług i skrócenia czasu podróży na bardzo popularnej trasie. Co więcej, modernizacja naszego zaplecza technicznego w Salonikach w ramach tego projektu zmieni nasze bazy w jedne z najnowocześniejszych i zaawansowanych technologicznie obiektów w Europie Południowo-Wschodniej – dodał ilippos Tsalidis, dyrektor generalny TrainOSE.

Obie umowy, podpisane w marcu 2020 r. na modernizację zaplecza technicznego i w czerwcu 2020 r. na modyfikację pociągów, są warte łącznie około 40 mln euro.