Alstom dostarczył 100 lokomotywę elektryczną o mocy 9 MW dla Kolei Indyjskich

Alstom dostarczył 100 lokomotywę elektryczną o mocy 9 MW dla Kolei Indyjskich

Alstom  z powodzeniem wyprodukował i dostarczył setną lokomotywę elektryczną dla Kolei Indyjskich. W ramach kontraktu o wartości 3,5 miliarda euro wygranego w 2015 roku firma dostarczy 800 w pełni elektrycznych lokomotyw dwusekcyjnych o dużej mocy o mocy  9 MW (12000 KM) do obsługi przewozów towarowych, zdolnych do przewiezienia ~ 6000 ton z maksymalną prędkością 120 km/h. To największy projekt bezpośrednich inwestycji zagranicznych w sektorze Kolei Indyjskich.

W roku finansowym 2020-2021 Koleje Indyjskie zanotowały załadunek towarów w wysokości 1232 mln ton, czyli o 2% więcej niż w poprzednim okresie fiskalnym. Wprowadzenie szybszych pociągów pomogło zwiększyć średnią prędkość transportu o 83%, prowadząc do skrócenia czasu realizacji i pomogło w przemieszczaniu podstawowych towarów podczas COVID-19.

Wraz z pierwszą maszyną Prima T8TM WAG-12 skierowaną do usług komercyjnych w maju 2020 r., lokomotywy te zmieniają krajobraz transportu ciężkiego w Indiach. Wdrożone do operacji na głównych trasach towarowych, w tym w dedykowanych korytarzach towarowych, lokomotywy Prima T8TM WAG-12Be przejechały już blisko 5 milionów kilometrów, przewożąc szeroką gamę towarów. Lokomotywy te odbyły również inauguracyjny przejazd na pierwszych w pełni funkcjonalnych odcinkach Dedykowanych Korytarzy Towarowych w grudniu 2020 r. Niektóre z kluczowych towarów przewożonych przez te e-Loco to: węgiel, cement, zboża spożywcze, nawozy, produkty petrochemiczne, minerały, i poczty / paczek w 17 stanach i 2 terytoriach związkowych.

– Z przyjemnością mogę wspomnieć, że pomimo wyzwań związanych z COVID-19 udało nam się z powodzeniem wyprodukować i dostarczyć 100 lokomotyw elektrycznych Kolei Indyjskich w niecały rok. Nasza udana współpraca z Indian Railways toruje drogę do wprowadzania zaawansowanych innowacji i technologii do tego kraju  – powiedział Alain Spohr dyrektor zarządzający Alstom Indi. – Pomimo wyzwań związanych z COVID-19 udało nam się wyprodukować i dostarczyć 100 pojazdów w mniej niż rok. Ze względu na zawiłość projektu, to naprawdę zaszczyt pracować nad pierwszym tego rodzaju projektem „Make in India”, który zaowocował przełomem technologicznym dla narodu. Nasza udana współpraca z Indian Railways toruje drogę do wprowadzania zaawansowanych innowacji i technologii do tego kraju. Alstom jest zaangażowany w dostarczanie bezpiecznych, niezawodnych i wydajnych rozwiązań w rewolucyjnej drodze IR do stania się pierwszą na świecie w 100% ekologiczną koleją – dodaje Alain Spohr.

Lokomotywy Prima T8TM WAG-12Be-Locos są budowane w jednym z największych w Indiach zintegrowanych zakładów produkcyjnych typu greenfield w Madhepura (Bihar). Rozciągający się na 250 akrach teren przemysłowy jest zbudowany zgodnie z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa i jakości. Zakład posiada zdolność produkcyjną 120 lokomotyw rocznie, a Alstom stopniowo osiągnął ponad 85% indygenizacji. Dzięki tym, że te potężne lokomotywy są produkowane w kraju, Indie stały się szóstym na świecie, które dołączyły do ​​klubu krajów produkujących lokomotywy o dużej mocy.

Projekt obejmuje również utworzenie dwóch magazynów konserwacyjnych w Saharanpur (Uttar Pradesh) i Nagpur (Maharashtra). Te magazyny są wyposażone w najnowsze technologie i funkcje umożliwiające przewidywanie awarii, umożliwiając tym samym proaktywną konserwację najbardziej zaawansowanych lokomotyw towarowych w Indiach po znacznie niższych kosztach. Baza w Saharanpur jest obecnie czynna i mieści „Centrum szkoleniowe” wyposażone w symulator lokomotywy i inteligentne sale lekcyjne do rozwijania umiejętności pracowników kolei i pilotów lokomotyw. Do tej pory przeszkolono ponad 500 maszynistów lokomotyw z Kolei Indyjskich, a w przyszłości kolejnych 500 będzie szkolonych rocznie. Oddział w Nagpur będzie funkcjonował w przyszłym roku.