Alstom dostarczy Polo Logistica FS 70 lokomotyw Traxx Universal

Alstom dostarczy Polo Logistica FS 70 lokomotyw Traxx Universal

Alstom podpisał umowę z Mercitalia Rail, spółką należącą do Polo Logistica FS, na dostawę 70 lokomotyw Traxx Universal wraz z 12-letnim kontraktem na pełną obsługę serwisową. Część lokomotyw będzie wyposażona w technologię ostatniej mili. Kontrakt opiewa na ponad 323 mln euro i obejmuje opcję dostawy dodatkowych 30 lokomotyw oraz rozszerzenie usług utrzymania.

Traxx Universal to najbardziej zaawansowana czteroosiowa platforma lokomotywy, oferująca wysoką efektywność energetyczną i zdolność trakcyjną. Funkcjonalna konstrukcja w połączeniu z rozszerzonym planem konserwacji, charakteryzującym się zmniejszoną częstotliwością interwencji, gwarantuje wysoki poziom niezawodności i dostępności. System ostatniej mili umożliwia m.in. płynne przejście z trakcji liniowej na linie niezelektryfikowane, takie jak te znajdujące się w portach, obszarach przemysłowych lub terminalach.

Cieszymy się, że możemy ogłosić ten znaczący nowy kontrakt z Polo Logistica, wieloletnim klientem i jednym z włoskich pionierów w inwestowaniu w lokomotywy elektryczne dużej mocy. Na przestrzeni lat dostarczyliśmy Polo Logistica już ponad 50 takich lokomotyw, z których wszystkie są eksploatowane – powiedział Michele Viale, dyrektor zarządzający Alstom we Włoszech.

Jak dodał, nowa umowa wzmacnia działalność zakładu w Vado Ligure i potwierdza nasze doświadczenie w zakresie najnowocześniejszych technologii kolejowych.

Nasze zaangażowanie w doskonałość i innowacyjność pozwala nam dostarczać rozwiązania dostosowane do potrzeb naszych klientów. Rzeczywiście, kontrakt na dostawy obejmuje lokomotywy ostatniej mili, które są w stanie bezpośrednio łączyć sieć kolejową z terminalami i portami, zwiększając wydajność, szybkość i bezpieczeństwo przeładunku towarów na całym świecie – zaznaczył Michele Viale.

Wszystkie lokomotywy Traxx Universal przeznaczone na rynek włoski są produkowane w zakładzie Alstom w Vado Ligure. Zakład ten, z ponad stuletnim doświadczeniem w produkcji pojazdów, korzysta z wiedzy ponad 300 osób. Jest integralną częścią różnych etapów produkcji, w tym podzespołu elektrycznego i pneumatycznego, montażu wózków, malowania pojazdów, montażu końcowego, testów deszczowych, ważenia pojazdów oraz naprawy elektroniki zasilającej i sterującej.

W ciągu ostatnich 20 lat w całej Europie sprzedano ponad 2700 lokomotyw Traxx, z czego ponad 325 znajduje się we Włoszech.