Alstom wygrał kontrakt na dostarczenie Renfe, hiszpańskiemu operatorowi kolejowemu, 152 pociągów o dużej przepustowości za łączną kwotę ponad 1,4 miliarda euro. Pociągi będą pochodzić z linii podmiejskich X’Trapolis. Kontrakt obejmuje również konserwację 56 pociągów przez okres 15 lat oraz dostawę części do floty, a także wstępny zapas części zamiennych i ich oprzyrządowanie.
Nowe pociąg pozwolą Renfe przewozić co najmniej 20% więcej pasażerów na godzinę w najbardziej zatłoczonych węzłach kolejowych w kraju, w tym w Madrycie i Barcelonie. Każdy z nich będzie miał 100 metrów długości i pomieści ponad 900 pasażerów.
– Jesteśmy niezmiernie dumni, że zostaliśmy wybrani przez Renfe do dostarczania tej dużej floty pociągów. Nasze rozwiązanie jest wynikiem długiego doświadczenia w projektowaniu, inżynierii i industrializacji na światowym poziomie oraz ponad 30 lat produkcji pociągów w Hiszpanii. Ponadto fakt, że ponad 80% naszych dostawców to lokalne firmy hiszpańskie, sprawia, że jesteśmy bardzo dumni. Wielkość i znaczenie tego kontraktu świadczy o zaufaniu, które zbudowano w trwałych relacjach między Alstom i Renfe – powiedział Gian Luca Erbacci, prezes Alstom Europe.
Pociągi oferują uniwersalną dostępność, łączność Wi-Fi oraz wydzielone obszary dla rowerów i wózków dziecięcych. X’Trapolis maksymalizuje również dostępność i wykorzystanie linii dzięki bardziej wydajnym systemom trakcyjnym i najnowszej generacji technologii sterowania pociągiem.
Koncepcja tego pociągu jest wynikiem dwóch lat intensywnej pracy zespołu ponad stu profesjonalistów z wielu dziedzin wiedzy specjalistycznej Alstom i różnych części świata. Zespół był kierowany i koordynowany przez ekspertów ds. Inżynierii i industrializacji z zakładu Alstom w Santa Perpètua niedaleko Barcelony oraz z madryckich centrów doskonałości. Pociągi będą produkowane w Santa Perpètua.