Alstom dostarcza 10. lokomotywę Traxx DC3 do Railpool we Włoszech

Alstom dostarcza 10. lokomotywę Traxx DC3 do Railpool we Włoszech

Alstom dostarczył dziesiątą lokomotywę Traxx DC3 swojemu klientowi Railpool. Ta dostawa zwiększa liczbę lokomotyw Traxx DC3 krążących we włoskiej sieci do 82 sztuk. Wszystkie pojazdy zostały zbudowane w zakładzie w Vado Ligure.

– Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy być tutaj, aby świętować dostawę 10. lokomotywy Traxx DC3 dedykowanej rynkowi włoskiemu, która zostaje dodana do floty 11 jednostek odziedziczonych przez LocoItalia w łącznej puli lokomotyw 21 potężnych pojazdów DC w kraju . Ta dostawa reprezentuje zaufanie, jakie pokładamy na rynku włoskim, który będzie dla nas bazą do dalszej ekspansji w Europie Południowej oraz naszego rosnącego lokalnego zespołu, który wykonał niesamowitą pracę przy tworzeniu naszego nowego oddziału – powiedział Torsten Lehnert, dyrektor generalny Railpool.

– Pomimo trudności podczas pandemii, z dumą potwierdzamy, że włoski oddział Railpool jest teraz całkowicie aktywny, z ustrukturyzowaną strukturą, która obejmuje również elastyczną i reaktywną sieć warsztatów, zdolną do zaspokojenia potrzeb naszych klientów – powiedział Alberto Lacchini, dyrektor Railpool na Europę Południową i szef włoskiego oddziału. – Jesteśmy również dumni z tego, że niedawno podpisaliśmy długoterminową umowę z Alstom Włochy na konserwację naprawczą naszych lokomotyw E.494, co stanowi kolejny fundamentalny krok w celu zagwarantowania naszym klientom najwyższej niezawodności i dostępności ich flot przez cały czas – dodał Lacchini

– Dzięki terminowej dostawie 10. lokomotywy Traxx DC3 do Railpool cieszymy się, że możemy kontynuować bardzo udaną współpracę, która przyczyni się do dalszego rozwoju naszej platformy lokomotyw Traxx – powiedział Michele Viale dyrektor zarządzający Alstom Włochy oraz Prezes i dyrektor generalny Alstom Ferroviaria.

Traxx DC3, który we włoskiej wersji nosi nazwę E.494, to najnowszej generacji lokomotywa elektryczna dużej mocy, która maksymalizuje wydajność, minimalizuje interwencje konserwacyjne i zapewnia wyższe obciążenie oraz zdolność trakcyjną przy niższym zużyciu energii.

Jedną z ciekawszych funkcji jest możliwość wyposażenia lokomotywy w funkcję „ostatniej mili”, pozwalającą pracować na liniach niezelektryfikowanych. Railpool zdecydował się zainstalować system na całej flocie operującej we włoskiej sieci, zapewniając maksymalną i pełną elastyczność użytkowania lokomotyw.

Zakład Vado Ligure ma ponad stuletnią tradycję w projektowaniu i budowie lokomotyw, w tym najnowszej generacji lokomotyw elektrycznych Traxx i E464 oraz jest ośrodkiem produkcji i utrzymania taboru, lokomotyw i podsystemów.