7 podmiotów weźmie udział w przetargu na dostawę składów piętrowych push-pull dla PKP IC

7 podmiotów weźmie udział w przetargu na dostawę składów piętrowych push-pull dla PKP IC

Siedem podmiotów złożyło wnioski do PKP Intercity o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na zakup 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczeniem usług utrzymania lokomotyw wielosystemowych.

Lista podmiotów, które złożyły wnioski w postępowaniu:

  1. Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spółka Akcyjna ul. Zygmunta Augusta 11, 85-082 Bydgoszcz oraz „NEWAG” Spółka Akcyjna ul. Wyspiańskiego 3, 33–300 Nowy Sącz;
  2. Konsorcjum: Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o. ul. Fabryczna 12 53-609 Wrocław oraz Bombardier Transportation GmbH z siedzibą w Eichhornstraße 3, 10785 Berlin, Niemcy;
  3. Stadler Polska Sp. z o.o. ul. Targowa 50, 08-110 Siedlce;
  4. ŠKODA TRANSPORTATION a.s. z siedzibą w Emila Škody 2922/1, Jižní Předměstí, 301 00 Pilzno, Republika Czeska;
  5. Siemens Mobility Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie: Żupnicza 11, 03-821 Warszawa;
  6. H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 223/229, 61 – 485 Poznań;
  7. Konsorcjum: CRRC ZELC Verkehrstechnik GmbH Adres: Donau-City-Straße 7 / Top C / 27. OG 1220 Wien, Österreich i Vossloh Locomotives GmbH Adres: Doktor-Hell-Strasse 6 24107 Kiel, Germany oraz CRRC Zhuzhou Locomotive Co.,Ltd. Adres: No. 1 Tianxin Road Shifeng District 412001 Zhuzhou, Hunan China.

Przed terminem odesłania ankiety PKP Intercity udzieliło informacji o maksymalnej liczbie wagonów jakie może liczyć skład podając, że zakładana maksymalna konfiguracja to 10 wagonów środkowych oraz 1 wagon sterowniczy, w sumie 11 wagonów o długości całkowitej około 300 m. Spółka podała również, że przy dokonywaniu analizy harmonogramu dostaw oraz przepływu gotówki należy przyjąć, że przyszłe zamówienia będzie dotyczyć 38 składów bazowych 7-wagonowych (wagon sterowniczy i 6 wagonów środkowych) oraz 45 lokomotyw, przy pełnej konfigurowalności składów poprzez skracanie bądź wydłużanie składu bazowego o wagony środkowe z innych składów bazowych.

PKP Intercity postawiło przed wykonawcami szereg wymagać dotyczących zarówno lokomotyw jaki wagonów.

Przewoźnik oczekuje dostawy lokomotyw w układzie osi Bo’Bo’ z dopuszczalnym nacisk na oś ≤221 kN zasilane napięciami: 3kV DC, 25 kV AC 50 Hz o minimalnej mocy ciągłej wynoszącej 5,5 MW i prędkości eksploatacyjnej co najmniej 200 km/h. Lokomotywy muszą być przystosowane do prowadzenia składów pociągów zmiennokierunkowych typu push-pull oraz składów pociągów klasycznych a także w trakcji wielokrotnej z możliwością jazdy lokomotywy na doprzęgu.

Budowa wagonów powinna być maksymalnie modułowa umożliwiająca dokonywanie możliwie szybko niezbędnych wymian poszczególnych elementów/podzespołów, kabina maszynisty wagonu sterowniczego podobnie jak w lokomotywach będzie przystosowana do obsługi przez dwóch pracowników drużyny trakcyjnej. Wagony wyposażone będą w klimatyzację, indywidualne gniazdka elektryczne i ładowarki USB, ładowarki indukcyjne, miejsca do przewozu rowerów, miejsca dostosowane do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, bezprzewodowy internet WiFi, elektroniczny system informacji pasażerskiej, system monitoringu CCTV, maszyny vendingowe. Prędkość eksploatacyjna powinna być nie mniejsza niż 200 km/h.

PKP Intercity chce aby zarówno lokomotywy jak i wagony dopuszczone były do eksploatacji na terenie Polski i Czech. Spółka przewiduje, że minimalny okres eksploatacji pojazdów to 30 lat a minimalny czas do wykonania czynności utrzymania poziomu P4 to 72 miesiące.