12 ofert w przetargu na przebudowę dworca w Kielcach

12 ofert w przetargu na przebudowę dworca w Kielcach

Duże zainteresowanie wśród potencjalnych wykonawców wzbudził przetarg na przebudowę dworca kolejowego w Kielcach. Do PKP S.A. wpłynęło 12 ofert. Niestety wszystkie przekroczyły zaplanowany budżet. Najtańsza była i tak o 14,2 mln zł większa od kwoty jaką spółka zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Polskie Koleje Państwowe S.A.poinformowały, że na sfinansowanie przebudowy dworca zamierzały przeznaczyć kwotę 29 991 189,34 zł brutto. Oferty złożyli:

  • Trakcja S.A. – 51 906 000,00 zł
  • Budimex S.A. – 54 390 600,00 zł
  • Firma Budowlana Anna Bud – 44 880 000,00 zł
  • Konsorcjum firm w składzie: Przedsiębiorstwo Budowlane CZĘSTOBUD Damian Świącik, Przedsiębiorstwo Budowlane BUDOPOL Sp. z o.o. – 64 486 179,24 zł
  • MGBuilding – 44 215 197,67 zł
  • Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego Kartel S.A. – 52 865 400,00 zł
  • Erbud Operations  – 49 712 578,52 zł
  • Merx – 44 900 000,00 zł
  • Konsorcjum firm w składzie: Uni-Park sp. z o.o., Neoinvest sp. z o.o. – 58 926 840,00 zł
  • Konsorcjum firm w składzie: PBO Śląsk sp. z o.o., Wodpol Sp. z o.o.  – 59 472 000,00 zł
  • Zakład Usług Budowlano-Handlowych „NOWBUD” Aleksander Nowak, Edward Bracki Spółka Jawna – 45 594 772,92 zł
  • SKB S.A. – 47 206 722,26 zł

Wszystkie podane kwoty są cenami brutto.

Dzięki modernizacji dworzec w Kielcach miał zyskać nowy wygląd. PKP S.A. chciały aby elewacja była odwzorowana w pełnej zgodności z oryginałem, co miało podkreślić historyczny wygląd obiektu i jego reprezentacyjny charakter. Spore zmiany zaplanowano wewnątrz budynku. Na parterze zaplanowano poczekalnię z toaletami oraz pomieszczenia dla osób podróżujących z dziećmi. W bocznej części hali cztery kasy biletowe i centrum obsługi pasażera. W budynku miała pojawić się też przestrzeń pod dwa biletomaty oraz bankomaty i automaty vendingowe. Te ostatnie będą stanowić uzupełnienie dla oferty lokali komercyjnych, które zaplanowano na dworcu. Układ hali zaprojektowano w sposób umożliwiający bezkolizyjną obsługę pasażerów i przemieszczanie się użytkowników dworca z i do tunelu podziemnego oraz z miasta na peron. Powierzchnia na pierwszym i drugim piętrze zostanie zaadaptowana na nowoczesne pomieszczenia biurowe.

Metamorfozę miało przejść najbliższe otoczenie dworca w tym 18 miejsc parkingowych (8 po południowej i 10 po północnej stronie budynku) oraz wiata rowerowa na 12 jednośladów.  Przy dworcu zaplanowano również dwa miejsca do ładowania samochodów elektrycznych. Jest to jedno z kilku ekologicznych rozwiązań w modernizowanym budynku. Na dachu dworca miały być zamontowane panele fotowoltaiczne, a wewnątrz obiektu – wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła.

Inwestycja będzie realizowana z dofinansowaniem ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.