SKM Warszawa podpisała umowę na przegląd P5 13 pojazdów 27WE

SKM Warszawa podpisała umowę na przegląd P5 13 pojazdów 27WE

Szybka Kolej Miejska w Warszawie podpisała z konsorcjum firm Public Transport Service (PTS) oraz Modertrans umowę na wykonanie przeglądu P5, trzynastu pojazdów typu 27WE (elf), wraz z pracami dodatkowymi planowymi oraz pracami dodatkowymi pozaplanowymi.

Dla samorządowej spółki takiej jak SKM i jej pasażerów oraz pasażerek to niezwykle ważna informacja – tłumaczy Maria Wasiak, prezes warszawskiego przewoźnika – SKM w ostatnich latach dzięki ogromnemu zaangażowaniu finansowemu Miasta Stołecznego Warszawy i środkom z UE inwestowała w nowy tabor, ale też pamiętała, że równie ważne jest utrzymanie i modernizacja już posiadanych pojazdów. Dzięki tym długofalowym i strategicznym działaniom, prowadzonym we współpracy z Urzędem m.st. Warszawy jako przewoźnik możemy obsługiwać połączenia na liniach Zarząd Transportu Miejskiego – dodaje prezes.

Przypomnijmy, że początkowo przewoźnik na sfinansowanie zamówienia zamierzał przeznaczyć 243 557 121,60 zł brutto. Kwota umowy opiewa na blisko 320 mln zł netto. Pojazdy przejdą najwyższy poziom naprawy tj. P5, prace na pierwszym pojeździe wynoszą 310 dni, czas realizacji obsługi na drugim i kolejnych pojazdach potrwają 150 dni. Pierwszy pojazd trafi do naprawy w lipcu 2025 r. Realizacja całego kontraktu wykonania naprawy głównej 13 pojazdów serii 27WE potrwa aż do roku 2028.

W przypadku umów, których istotą jest szeroki zakres prac w tym m.in. dokładna weryfikacja stanu technicznego podzespołów i zespołów pojazdów, a także ich demontaż liczymy, że realizacja zamówienia przebiegnie nie tylko profesjonalnie i w terminach szczegółowo opisanych w umowie, ale również w duchu współpracy między zamawiającym a wykonawcą. Obu stronom chodzi przecież o to, aby w pełni sprawny tabor SKM, po wykonanym przeglądzie mógł przez kolejne lata służyć podróżnym aglomeracji warszawskiej. To dla nas, jako zarządu jeden z priorytetów – wyjaśnia Marek Chmurski, członek zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej, odpowiedzialny za nadzór nad Pionem Planowania i Koordynacji Przewozów.

Na prace podstawowe w ramach przeglądu P5 składają się czynności ujęte w Dokumentacji Systemu Utrzymania, Dokumentacji Techniczno- Ruchowej oraz wymagania dodatkowe.

Realizacja tego kontraktu jest sprawą priorytetową dla Konsorcjum. Jest to pierwsza umowa na wykonanie naprawy głównej P5 nowoczesnego taboru jaką zawarła również SKM. Dla firmy PTS ten kontrakt to kontynuacja dobrej, wieloletniej współpracy z SKM Warszawa. W ubiegłych latach nasza firma miała przyjemność wykonywać na rzecz SKM przeglądy P3 oraz P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dziś przyszedł czas na naprawę główną z czego się bardzo cieszę. Obiecuję, że i tym razem nie zawiedziemy – powiedział Robert Karwasz, prezes PTS.

Pojazdy poza standardowym zakresem prac z zakresu naprawy głównej zyskają nowe funkcjonalności w ramach prac dodatkowych. Będą to chociażby:

  • wymiana kół monoblokowych na całym pojeździe,
  • wymiana tarcz hamulcowych oraz okładzin na całym pojeździe,
  • montaż sieci WIFI – doposażenie w system bezprzewodowego połączenia internetowego,
  •  modernizacja oświetlenia zewnętrznego,
  • wprowadzenie systemu parking,
  • modernizacja systemu informacji pasażerskiej.

Obecnie Szybka Kolei Miejska dysponuje łącznie 49 pojazdami.