PCC Intermodal chce kupić nowe lokomotywy

PCC Intermodal chce kupić nowe lokomotywy

Trwa przetarg PCC Intermodal na dostawę dwóch lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług serwisu w zakresie pełnego utrzymania w okresie gwarancji oraz po gwarancji, aż do pierwszej naprawy P4.

Lokomotywy mają być dopuszczone do eksploatacji na terenie Polski. Przeznaczone zostaną do prowadzenia pociągów intermodalnych na liniach zelektryfikowanych w Polsce oraz na odcinkach przygranicznych krajów sąsiadujących z Polską, o ile infrastruktura kolejowa na to pozwala (tory, trakcja). Lokomotywy będą również wjeżdżać na zelektryfikowane odcinki torów bocznicowych.

Zainteresowane podmioty miały czas na złożenie dokumentów przetargowych do piątku, 12 lipca 2024 r. Aukcja elektroniczna została zaplanowana na piątek, 19 lipca, a złożenie kompletnej oferty po aukcji na 24 lipca 2024 r.

Podstawowe Dane Techniczne Lokomotyw

  • Układ osi: Bo’ Bo’
  • Napięcie zasilania: przynajmniej system zasilania 3 kV DC, odpowiedni dla polskiej infrastruktury kolejowej.
  • Moc ciągła: minimum 5 MW przy wszystkich rodzajach zasilania.
  • Siła pociągowa przy rozruchu: minimum 300 kN.
  • Szerokość toru: 1435 mm.
  • Masa służbowa: maksymalna 90 ton, zgodnie z normą EN15528:2015.
  • Maksymalny nacisk na szynę: 221 kN (22,5 tony/oś), zgodnie z normą EN15528:2015.
  • Nominalna średnica okręgu tocznego: 1250 mm.
  • Długość lokomotywy ze zderzakami: maksymalnie 20 000 mm.
  • Skrajnia: zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  • Wskaźnik gotowości: minimum 0,95 dla floty lokomotyw.
  • Liczba silników trakcyjnych: 4.
  • Minimalny promień skrętu: 80 m.

PCC Intermodal określiło konkretne terminy dostawy. Pierwsza lokomotywa powinna być dostarczona najpóźniej 31 stycznia 2026 r., a druga do 28 lutego 2026 r.

Realizacja zamówienia jest uzależniona od uzyskania dofinansowania z Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 oraz Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.